Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

C-uppsats

Publicerad 2007-04-14 15:00:11 i Skola,

Jag skulle väldigt gärna vilja plocka ut min examen i vår. Detta beror nu blott och bart på min handledare. Hon är jättetrevlig och jätteduktig men har så mycket att göra att allting tar väldigt lång tid. Jag lämnade in synopsis för uppsatsen i februari ifjol och fick tillbaka den med kommentarer i juni. Ja. Då den hade kunnat vara färdig. Sedan skrev jag lite (mycket lite) i somras, lämnade in augusti och fick kommentarer i november. På den nivån, alltså. Till saken hör ju också att jag har dubbelläst tidigare och eftersom jag mestadels hade praktik sista tre terminerna samt jobbade halvtid på IKSU blev det rätt tufft att hinna med c-uppsatsen. Nu jobbar jag som lärare och förstaårslärare har inte så lite att göra. Alltså fortfarande tufft. C-uppsatsen äcklar min värld. Den har gjort det bra länge nu och jag vill bara få den färdig och godkänd. Jag gör faktiskt inte mitt bästa, för det finns ingen tid till mitt bästa.

Nu är uppsatsen 27 sidor lång. Jag har suttit rätt mycket nu under lovet och sedan i januari har jag försökt skriva någon timme här och någon timme där på kvällstid och helger. Det tar nämligen jävligt mycket längre tid att skriva på franska än på svenska och då ska det sägas att jag är sjukt snabb på tangenterna och tjänar in många arbetstimmar gentemot andra studenter tack vare detta. Nu har jag skickat in skiten till min handledare som ska kommentera. Om hon följer sin vanliga tidsplan får jag tillbaka den kommenterad i juli eller augusti. Detta får inte ske. Hon måste lämna den till mig i maj senast. Jag ska ju hinna ändra det som behöver ändras också. Jag vill ha mina poäng och få min examen. PLIIIIZ GOD PLIIIIIZ.

Man måste ha ett personbevis för att ansöka om examen. Man måste fylla i en massa papper och grejer. Kan de inte bara kolla i ladok och se: "Ja men se nu är a Idha på gång här för en lärarexamen. Det blinkar grönt på min dator. Det fixar vi pronto. Inte ska hon behöva kämpa så för en examen."

Håll alltså tummarna för att Babs är snabb som blixten den här gången.

Ikväll blir det sjukt gitarrtv-spelande med Aaro och Axel och sedan drar vi på partaj i stan och sedan på någon billig pub. Förmodligen Bishop's eller Pipes of Scotland. Kanske ses vi.

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2007-04-14 16:36:51

Ja, det är inte alls alldeles omöjligt att vi ses om ni ska ut ikväll. Jag ska på 30-årspartaj men vi skulle visst bara vara 17 st så om födelsedagsbarnet vill gå ut sedan hänger jag på.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-04-14 17:57:24

Då kanske vi ses. Vore kul!! :)

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-04-14 19:39:10

Åh! Ha kul ikväll, brudar. Och drick något alkoholhaltigt för mig.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-04-15 03:07:41

Jag träffade inte Jennie, men hade kul ändå. Nu är jag hos Bonnie (Aaros tjej) och Isak är på väg till Aaros lägenhet för att hämta våra nycklar. Mina ligger inne i lägenheten och Isaks är hos Aaro. Problem. Vi tog oss inte in. Typiskt. Störigt. Jag drack åt dig, Tam. No worries.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela