Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Jag är min egen (och snart Isaks) fru

Publicerad 2007-04-29 09:16:43 i Umgänge/citat,

Föreställningen "Jag är min egen fru" var väldigt bra. Björn Kjellman var helt fantastisk. Om ni får chansen tycker jag att ni ska se den. Tyvärr tror jag inte att ni får chansen, men ni kan ju kolla upp det. Efter föreställningen gick jag och Isak på Lottas och drack öl med Samantha, Marcus, Samanthas mor och en kompis till henne. Det var mycket väldigt trevligt. Vi diskuterade främst bröllop, bajs och kiss. Därefter blev det Scharinska där vi hängde med Mackan och Alex. Mackan hade nämligen inflyttningsfest, men vi missade lägenhetsdelen av festen på grund av teatern. På Scharinska var det sjukt mycket folk och jätteroligt!

Mest bisarrt.
Jag till killen i garderoben på väg ut:
- Eh, kan du öka? Jag har en taxi som väntar.
Killen framför mig i kön:
- Var ska du?
- Till Ålidhem.
- Åh, får jag åka med?
- Javisst! Det är ju skitvärt att dela taxi.
- Ja, du och jag i en taxi, sa killen och flinade lite äckligt.
- Du, jag och min sambo i en taxi, sa jag.
- Hrrm, alltså jag ska nog inte åka med.

Jag och Isak dog.

Kommentarer

Postat av: Bek

Publicerad 2007-04-29 10:41:25

En tjej jag känner jobbade tidigare som barchef. En kille kom ofta in och stötte rejält på henne. Ungefär tionde gången utspelade sig följande:

Tjej: Alltså, det kommer inte att bli något.
Gäst: Men varför då?
Tjej: För att jag har en sambo.
Gäst: Äsch, det bryr han sig inte om!
Tjej: Eh... va?
Gäst: Inte bryr han sig om det! Häng med mig nu!
Tjej: Så du menar att min sambo inte skulle bry sig om ifall jag hänger med dig?!?
Gäst (flinande): Nä, det skulle han inte.
Tjej: Okej, för säkerhets skull kan du ju fråga honom. Han står alldeles bredvid dig. (pekar på sambon som står direkt till vänster om Gäst.)

Gäst dryper iväg utan ett ord till avsked, och återkommer inte till restaurangen på fem år.

Postat av: Bek

Publicerad 2007-04-29 10:42:44

Och nu insåg jag att det om att "Gäst kommer tillbaka efter många år" låter obehagligt likt "Korpen flyger". Fast den här gången blev det ingen tungur knivur.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-04-29 10:54:50

Hahahahahaahah!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela