Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Kungen skriver brev

Publicerad 2007-04-25 09:35:17 i Arg!,

Prostatacancer är den vanligaste cancerformen i Sverige. Varje år insjuknar cirka 10 000 män i sjukdomen. Drygt 2 500 avlider och mångdubbelt flera som är nära anhöriga och vänner berörs av sjukdomen.
Ökad forskning om sjukdomens orsaker är därför ytterst viktigt. Dagens metoder att diagnostisera och behandla prostatacancer måste utvecklas ytterligare. Cancerfonden har i samarbete med Johanniterorden i Sverige och Johanniterhjälpen beslutat starta en kampanj i syfte att informera om sjukdomen och samla medel för forskning och metodutveckling.
Som beskyddare av Cancerfondens verksamhet och som riddare och högste beskyddare av Johanniterorden vill jag ge detta arbete mitt helhjärtade stöd. Det är min förhoppning att kampanjen skall kunna medverka till att ge de män som drabbas ett längre och rikare liv.

Carl Gustaf

Alltså om C-G räknas som riddare måste ju vem som helst kunna bli riddare. Eller? "Som beskyddare av Cancerfondens verksamhet?" Jag DÖR!

Som högsta beskyddarinna av Isak Karlssons väl och ve vill jag ge Carl-Gustaf en halvhjärtad bajskorv.

Kommentarer

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-04-25 09:54:26

Hur exakt beskyddar man Cancerfondens verksamhet? Måste man slåss mot skurkar som vill sabotera forskningen?
Eller handlar det om "s.k. beskyddarverksamhet" som man så ofta läser om i kvällspressen!? Kungen pressar Cancerfonden på pengar!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-04-25 15:08:37

Ja men jag menar det! Jag skrattade ihjäl mig när jag läste kungens sjuka sjuka brev. Vad fan är det han vill ha sagt, liksom? :) Eller ja, det fattar jag, men vill man kan man enkelt missförstå höhö.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela