Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Räkna vidare i boken

Publicerad 2007-04-26 20:58:07 i Skola,

Det är en satans tur att någon smart person insåg att lärare inte skulle hinna med allt om de inte fick några lov här och var. Valborgslovet (måndag, tisdag) kommer som sänt från ovan! Alla andra är ju också lediga första maj, men ändå. Jag ligger efter med sjukt mycket. Hur kan det komma sig? Jag har inte suttit i personalrummet på hela terminen. Jo. Två gånger tror jag. Alla mina luncher är 20 minuter långa och då äter jag med eleverna. Det där om att man sedan ska ta en halvtimmes paus och vila är ju bullshit. Ingen språklärare hinner det. Omöjligt. Mattelärarna kanske hinner. Eller slöjdlärarna. Vi språklärare jobbar mest för vi har mest planeringsarbete och mest efterarbete. När ska någon inse att vi (och SO-lärarna) borde undervisa mindre än alla andra lärare?

Imorgon är det personalfest. Det blir skitroligt. Jag ska ha på mig min snygga brunvita klänning.

Kommentarer

Postat av: Bek

Publicerad 2007-04-26 21:18:35

Din önskan delas av landets samtliga språklärare, och har så gjorts sedan urminnes tider. Tough titty said the kitty! :-)

Sedan är ju första terminen/läsåret värst. Därefter är det räckmacka!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-04-26 22:44:43

Haha, det får vi fan hoppas. Men kollegorna säger minst tre hundår... så jag vet inte vem jag ska tro på! :)

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-04-27 10:30:06

Hoppas det blir en kul fest och att Jan Banan håller sig i skinnet! (Skalet?)

Bek: Vad är en "räckmacka"? :-D

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-04-27 11:33:30

Jag har förresten köpt en present till dig! Se bilddagbok för tjuvtitt.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-04-27 14:07:08

Haha, Janne, jag och Rickard håller oss aldrig i skinnet. Ne dis pas des noms s'il lit cela. :) Nåväl. HAHAHAHAHAH! Räckmacka var askul. Present? Till mig? But why? Fan vad gosigt! :P HAHAHAHA. Ska försöka kolla. Vår webbläsare är cp så man kan knappt se bilder. Men nu är jag på jobbet, så it might work!

Postat av: Bek

Publicerad 2007-04-27 15:58:47

Vänta nu. Tre hundår? Det blir ju 21 människoår!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela