Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Utmanad av Samantha

Publicerad 2007-04-12 22:27:06 i Listor/utmaningar,

Nyligen hemkommen från Sundsvall får jag en utmaning av en Sundsvallsbo, så nu utmanar jag alla bloggläsare. Avslöja hundra saker om er själva. Det behöver inte vara supermärkvärdigt. Hoppas jag.

100 saker om mig

1. När jag och Isak blev ihop blev jag irriterad på de av mina kompisar som sade saker som: "partyprinsessan och nörden" eller "höhöhö, lammkött, Idha?" Så nu vet ni som sa detta att jag var störd. Med rätta.
2. Jag nojar konstant över saker jag säger och gör.
3. Det ilar något vansinnigt i mina nya tänder. Det är oerhört irriterande.
4. Jag drömmer ofta mardrömmar.
5. Jag är en familje- och släktperson som älskar släktmiddagar. Jag tycker inte alls att det är jobbigt att hälsa på vare sig min eller Isaks familj. Det är jätteroligt.
6. Alltså ogillar jag när människor säger: "Fan, i helgen kommer svärfars." Jag tycker inte att det är coolt när ni säger det. Det är ocharmigt.
7. Jag vill inte flytta längre söderut än Sundsvall.
8. Jag älskar att planera och strukturera.
9. Mitt självförtroende är bättre än min självkänsla.
10. Jag har ofta känt att jag har lika mycket gemensamt med personer i 40-årsåldern eller i 16-årsåldern som med dem som är i min egen ålder.
11. Jag tycker att Isak är vansinnigt söt när han cyklar.
12. Jag tycker att Isak är vansinnigt söt när han sjunger någonting.
13. Jag tycker att det är fjantigt med människor som inte klarar av snuskiga skämt.
14. Jag har mycket svårt för kulturkoftor som tror att deras smak är så mycket finare eller bättre än alla andras. Jag menar: Alla fattar ju ändå att schlager är roligast. :) Hahaha.
15. Fysisk närhet är viktigt. Man ska kramas när man träffas. Jag gillar inte när människor har gigastor integritet. Distans har aldrig varit något för mig. Fömodligen får integritetsmänniskorna panik, men de kan nog behöva en kram de också. Haha.
16. Mitt luktsinne är amazing.
17. Jag vägrar cykla på vintern.
18. Jag hatar att gå på stan med obeslutsamma människor. Jag och A-L, eller ingen kompis alls!
19. Jag är inte så hårdhudad som många verkar tro. De som känner mig väl vet att jag kan vara mycket känslosam.
20. Min pappa har spelat i bandet "Mupparna."
21. Jag har väldigt svårt för folkpartiet i allmänhet och skolminister Björklund i synnerhet.
22. Jag tycker att det är jobbigt när människor inte tar emot en med öppna armar. Jag kan verkligen inte för mitt liv förstå varför man inte ska göra det så länge personen i fråga inte har gjort en något. Naiv, c'est moi.
23. Ibland skäms jag över att jag är så frispråkig.
24. Jag slutade prenumerera på Veckorevyn när Ebba von Sydow blev chefredaktör.
25. Jag skickar en miljon mail varje dag. Nästan.
26. Jag följer ingen serie. Bara repriserna av Vänner.
27. Jag skulle vilja ha en katt.
28. Jag är hundrädd.
29. Jag tror inte jag känner någon som har så olika kompisar som jag.
30. Jag har alltid varit glad att jag är blond med bruna ögon. Det känns roligare på något vis.
31. Min käke är redan bättre sedan jag fick kronorna. :)
32. Jag tycker att det är tråkigt med människor som bara hör av sig när de vill ha hjälp med någonting. Då känner man sig som någon som bara ska stå till tjänst. Det är oerhört viktigt för mig att känna att jag inte bara är en hjälpreda. Fånigt? Kanske.
33. Jag spelar luftgitarr till Ronny och Ragge ibland.
34. Ja. Jag har en enorm vinnarskalle. Det är bra oftast.
35. Jag ska kanske ta hål i öronen snart.
36. Ibland saknar jag gymnasiet. Jag har aldrig haft ett så uttrycksfullt språk som då. Vi blandade svenska, engelska, tyska, ryska, spanska, franska, latin, italienska och grekiska och det var vansinnigt roligt.
37. Jag gillar hemmafester och har alltid gjort. Sedan jag träffade Isak finns det helt ärligt ingen större poäng med att gå ut.
38. Ibland saknar jag Frankrike.
39. Jag skulle vilja ge ut en bok, men allt jag skriver är bara bra och intressant i max tre sidor sedan dör storyn.
40. Jag har blivit sextrakasserad av två massörer.
41. Jag tycker mer om fett än om socker.
42. Jag gillar överraskningar. Om jag har fått styra upp delar av dem innan. Hahaha.
43. Isak är det bästa som har hänt mig. Oväntat? :)
44. Jag älskar kortspelet Hjärter.
45. Jag tror att jag är den mest sociala människa jag känner. Jag mår dåligt utan människor.
46. Potatisbullar är det äckligaste jag vet.
47. Det första jag sa på engelska var: "Last on L A law." Mamma såg alltid på Lagens änglar.
48. Jag är sjukt snabb i tanken.
49. Jag älskar att gå runt i morgonrock hela dagen.
50. Mitt första mjukdjur hette Råttan Tjärnström. Döpt efter mammas chef.
51. Jag kan inte identifiera mig med den jag var för tio år sedan.
52. Jag kan känna mig väldigt nere ibland men det blir bättre med åren.
53. Simpsons är bra, men inte sååå jävla bra.
54. När jag vill kan jag skriva riktigt snyggt.
55. Jag känner mig inte särskilt gammal faktiskt.
56. Jag har tummen mitt i handen.
57. MSN och jag. Forever.
58. Ibland tänker jag på min gamla lärare i grekiska, ASK-Marianne. Jag hoppas att hon mår bra. Haha.
59. Jag är jävligt snabb på tangentbordet.
60. Ibland vill jag faktiskt inte stå i centrum.
61. Ibland känner jag mig tvingad att stå i centrum för att folk förväntar sig en show.
62. Jag är sjukt rädd för malar.
63. Jag är rädd att bli utbränd.
64. Jag tycker ibland att det är skitjobbigt att vara allergisk.
65. Jag tycker om att ta hand om människor, men jag tycker också om att bli omhändertagen.
66. Jag älskar mitt arbetslag.
67. Jag och Isak har exakt samma BMI!
68. Jag älskar Jennifer Aniston.
69. Hellre film hemma än på bio.
70. Jag hatar vintermörkret. Skitmycket.
71.  Ja. IKSU gör en snyggare.
72. Jag röstade på Feministiskt initiativ i riksdagsvalet.
73. Jag tycker att mina ämnen är viktigast av alla skolämnen. Hahaha! :)
74. Jag älskar min och Isaks lägenhet.
75. Jag tycker inte om präktighet. Lev livet, för fan. Innan fan lever livet med dig.
76. Det är tråkigt med människor som aldrig avslöjar något om sig själva.
77. När jag hade som ondast i käken kunde jag inte sova på höger sida.
78. Jag började läsa när jag var fyra och ett halvt.
79. Jag har tvättat en död människa.
80. Jag älskar snygga anteckningar.
81. Min pappa är sjukt händig.
82. Min mamma är väldigt varm och välkomnande.
83. Jag borde ha slutat spela fotboll när knät pajade och inte fortsatt i två år. Man ska sluta när man är på topp.
84. Jag är fortfarande vansinnigt kär i Isak. Jag längtar hem från jobbet varje dag. För då får man pussas. :)
85. Jag är gudmor till Amaltea.
86. Jag har precis börjat äta frukost regelbundet.
87. Jag saknar min mormor fortfarande ibland.
88. Parmiddagar ÄR KUL!
89. Jag vill köpa ett tv-spel.
90. Spinning är skittråkigt.
91. Jag och Isak känner verkligen inte för att skaffa något hus. Kanske blir vi lägenhetsbor hela livet.
92. Jag har opererat bort blindtarmen.
93. Ibland tycker jag verkligen att jag är en jävla idiot.
94. Jag är inte så dålig på att laga mat som jag säger, men jag är hellre assistent i köket så slipper jag skämmas om något går fel. Prestationsångest.
95. Jag har en satans mensvärk.
96. Jag ångrar att jag slutade spela tvärflöjt.
97. Jag ångrar att jag slutade spela piano.
98. När jag gick i skolan fick jag mycket beröm för mina prestationer inom språk, idrott och musik men ingen jävel sa att jag var en bra person. Det tänker jag på väldigt mycket nu när jag själv är lärare och jag tror att jag är riktigt bra på att credda ungarna för annat än bara prestationer.  
99. Jag längtar sååå mycket till bröllopet.
100. Jag tycker att Charlotte Perelli verkar trevlig.

PUH! Det var fan skitjobbigt! NI ÄR UTMANADE! Du också, Aaro!

Kommentarer

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-04-13 10:45:39

Vaddå? Ska man skriva här?

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-04-13 11:16:38

Haha näe man får skriva i sin egen blogg... :) Jag tror ingen har skrivit vansinnigt så många gånger som i inlägget ovan haha.

Postat av: Sam

Publicerad 2007-04-13 12:01:53

Nice lista! Men du, är du rädd för malar? Vi ses ikväll ;)

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-04-13 13:35:12

Meh! Jag har ju ingen egen blogg - jag parasitbloggar hos andra istället.

Fast när busan blivit lite äldre kanske jag skaffar en egen. Kanske.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-04-13 14:27:22

DÖDLIGT RÄDD FÖR MALAR! Ja men du har ju helgon, Tam!! Skriv på helgon!

Postat av: Sam

Publicerad 2007-04-13 15:58:54

Skaffa en blogg tamara. det är kul. din bebis är söt.

Postat av: Bek

Publicerad 2007-04-13 21:43:36

I helvete! Så länge utmaningen inte görs på min egen blogg finns den inte.

Postat av: Bek

Publicerad 2007-04-13 21:50:37

Nu har jag läst hela listan faktiskt, och vad kan man säga? Isak is a lucky guy! Men du har fel om potatisbullarna. Rent objektivt, alltså.

Postat av: Bek

Publicerad 2007-04-13 21:53:54

Som de säger på Knappnytt:
"Sedan skapades ett alternativ till Lunarstorm för dem som vill vara "alternativa": Helgon. Helgon är som Lunarstorm fast med svart bakgrund."

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-04-14 00:24:28

Haha. Pinsam kuriosa: Jag har både lunar och helgon. Just nu trivs jag inte på någon men sanningen är att lunar är bättre än helgon på typ ALLA SÄTT! Visst, om man är gothare kanske man har fler kompisar på helgon, men själva sidan lunar erbjuder mer! :)

Postat av: Jennie

Publicerad 2007-04-14 10:50:51

Jag har antagit utmaningen och faktiskt redan färdigställt min lista. När jag egentligen borde packa istället.

Postat av: linlin

Publicerad 2007-04-16 10:48:43

Heder åt dig som bojkottar Ebba, men då frågar man sig varför du läste blaskan innan? Åldersnoja?

Måste berätta en anekdot apropå lärare och veckorevyn förresten:

Väninnan K var timvikarie i en SP-klass med enbart brudar i åk 3 som skulle ägna timmen åt att göra övningar. K:s uppgift var alltså att ta närvaro samt fördriva tiden med att blädda i Veckoreyn och höra till tjattret i klassrummet som mest handlade om helgens fest, frisyrer, sminnk, romanser och allt. Hennes ögon föll då på Veckorevyns Bimotest: "Är du en Bimbo?" Hon blickade ut över 15 hårt blonderade skallar och tog till orda: Skall vi kolla om nån är en bimbo? "Har du råblonderat hår? Använder du enstaviga ord av karaktären typ och bah? osv?" De 15 blonderade såg mycket kränkta ut och min vänninna garvade högt och lämna klassrummet då klockan ringde. Hon säger själv att det knappast var ett av hennes stoltaste ögonblick och inte direkt visade på någon lärarfärdighet, men att hon hade askul!!!!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-04-16 17:43:44

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. JAG DÖÖÖÖÖR!!!! JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!!! IHJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄL! Näe, inte åldersnoja. Jag tyckte att Veckorevyn var riktigt bra typ i tre år innan Ebba dök upp. Faktiskt. Jag gillar fjantiga tidningar som kommer i brevlådan. Jag hatar Ebba. SOM FAN! Nu har jag ingen tidning. Det suger.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela