Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Utvecklingssamtal

Publicerad 2007-04-02 21:53:52 i Skola,

De första utvecklingssamtalen är avklarade och det gick väldigt bra. Galet bra, gick det. Fick fin respons och livet leker. I'm the king of the world.

Livet leker är en sanning med modifikation trots allt. Magjäveln vill inte riktigt samarbeta med mig. Den skötte sig exemplariskt framtill 12.30 ungefär då jag började få ont. 14.00 hade jag jävligt ont, men genomförde ändå lektionen 14.20. Vid 15.30 var den ganska bra igen. Tack för det, magjävel. Det är sjukt störande. SJUKT störande. Jag hoppas att påsklovet ska rädda den. Jag lever just nu på magkatarrsmedicin samt bulkmedel. Imorgon börjar min nya diet på havregrynsgröt. Only. Näe. Inte only. Havregrynsgröt på vardagar. Vin på lördagar. Det är min nya diet.

Det är bara tre dagar kvar till påsklovet och jag har gett mig fan på att stå ut till dess. Jag trivs så vansinnigt bra på jobbet, vill inte vara därifrån. Det är sjukt hur bra jag trivs. Med allt!

Dessutom måste jag dit för att se hur det går med fällan som jag och Janne har gillrat. På Rickards stol hänger just nu en dragsmällare som är fastknuten i arbetsbordet, så när Rickard drar ut stolen imorgon kommer det att säga PANG! Det ska bli så jävla roligt.







Kommentarer

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-04-03 07:18:38

Så tufft men samtidigt bisarrt att du har utvecklingssamtal, som LÄRARE! Du har levlat (nördnördnörd) nu. Level 7.

Hoppas magen kryar på sig under påsken. No more extraknäck for you! Seriöst, du måste passa på att vara ledig, inte ta helgerna som tillfälle att jobba _ä_n_n_u_ mer, okej? Jag älskar dig, det vet du, men Tea vill ha en gudmor utan blödande magsår. Tack på förhand, hälsar hon (och kräks lite).

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-04-03 07:52:18

Hahaha, jag kräks tillbaka! :) Jag ska inte jobba förrän 29/4 på IKSU. Så du kan chilla. Hela påsken ska jag vara ledig, bara skriva lite på c-uppsatsen. Tror att stressnivån skulle sjunka massor om jag blev färdig med den. Uppsatser suger!

Postat av: Isak

Publicerad 2007-04-03 12:33:40

Femtiotalet ringde och ville ha tillbaka sina practical jokes. Hade ni äppelknyckarbyxor och Anderssonskans-Kalle-keps på er när ni riggade ert bus?

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-04-03 13:59:38

Haha det hade vi inte. Men en kul grej hände idag på ICA.
Jag: Jag måste köpa frukt.
Janne: Ja! Jag ska bli din fibervakt.
Jag: Åh Janne! Du är så romantisk! (ironisk.)
Då går en elev förbi. Som inte hörde mer än att jag tycker att Janne är romantisk. Rykten sprids för fullt bland eleverna. Haha. :)

Postat av: Bek

Publicerad 2007-04-04 13:03:18

Om utvecklingssamtal är som att levla, är då den riktigt jobbiga eleven end-bossen?

Förresten är det ingen som går på din genomskinliga ursäkt om frukt och fiber. Vi vet nog!

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-04-04 15:42:37

Hörru gamm-Sambo!
Du måste börja blogga på lunchen också - jag snifflar din blogg typ fyra, fem gånger om dagen och blir lika oförklarligt besviken varje gång det inte finns nya inlägg...
Gör mig glad!

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-04-04 15:45:48

...förresten drar vi ut på landet idag. Återkommer tisdag, hjärterhungriga som de korthajar vi är.

(På tal om tisdag: Dålig ordvits nu, varning! "För Tea är varje dag tissdag.")

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-04-04 16:44:08

NO!!! No hearts tuesday. Vi är i Sundsvall måndag-torsdag. Efter det? Hördu. Jag har pedagogisk lunch, äter med eleverna och jag har inga raster, för skulle jag ta rast skulle jag tvingas jobba till 19 varje dag and I refuse. Nu ska jag snart gå och ha ett till utvecklingssamtal. Två kvar innan jag får gå hem.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela