Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

It's been 14 years of silence

Publicerad 2007-08-26 21:20:15 i Det är fan sant,

but now I'm back!

Helgen är snart slut vilket innebär uppstigning 06.00 för fru Karlsson fem dagar i rad. Det är hårt att vara hjälte, men så fort man har vaknat till är det kul med jobb. Det är mycket bättre än studier, kan jag avslöja.

I helgen har jag
1) somnat 22.30 fredag kväll! (Ja, lite för mycket vin, men också för lite sömn. Fredagar kommer att vara döden framöver nu när jag jobbar heltid.)
2) Sett friidrott
3) Löst korsord.

Jag är så jävla gift. Tur för mig att jag är på Schlosset och kollar på när Linus spelar tv-spel nu, annars hade det kunnat bli jobbigt.

Fenomenet Klüft. En tjej som Linus känner säger att hon är  dryg och kaxig och en tjej som jag träffade på Sofia och Anders bröllop säger att hon är skittrevlig. Vad ska man egentligen tro? Och bryr man sig verkligen? Jag nöjer mig med att säga bra jobbat, Klüftan.

Jag har, på tal om Klüft, kommit på en skitbra idé till nästa stora friidrottsevenemang. Det finns två alternativ:

Alternativ 1)
I varje final finns fyra jokerplatser avsedda för Linus, Petter, Axel och Isak. De får alltså tävla mot proffsen! Tänk er grenen kula till exempel. Det skulle kunna bli jätteroligt när Linus tappar sjukiloskulan och dimper i backen. Eller stavhopp. Många spruckna läppar att glädja sig åt. Isaks glasögon skulle ligga risigt till.

Alternativ 2) Inga jokrar får delta i de riktiga finalerna, men när proffsen har fått visa upp sig kör man en omgång med Linus, Petter, Axel och Isak och fyra likvärdiga ickeatleter i samma gren som de riktiga friidrottarna precis har avslutat. Det skulle ju verkligen visa hur bra proffsen är och hur dåliga Linus, Petter, Axel och Isak är på att till exempel springa 3000 meter hinder.

Rösta gärna på det alternativ ni föredrar och kom gärna med egna förslag! Jag vet, SVT skulle få sända i all evig tid, särskilt som vissa av mongotävlingarna (till exempel marathon eller gång featuring Isak, Linus, Petter och Axel) skulle kunna dra ut på tiden, men det är ju kul med sportevenemang så why not? Dessutom skulle nog stavtävlingen gå ganska fort, så det skulle nog ändå jämna ut sig.

Vecka 35 (ja, jag är lärare nu):

Arbetsvecka från imorgon! Tisdag blir lång dag med föräldramöte och så flyttar Sara till Umeå på tisdag. Fredag är det surströmmingsfest (jag ska banne mig dricka folköl. På fredagar är man för trött för något annat. Jag börjar förstå min svärmor.) Lördag är det ingen som vet och söndag är det ingen som vet, men jag gissar friidrott.

För övrigt fick Sara (svägerska) mig att skratta så att jag grät idag. Åt folk som har skitdåliga bilddagböcker, men det kan vi ta en annan gång! Ingen har sagt något så träffande som hon gjorde idag och det glädjer mig att jag inte är den enda som har tänkt tanken. OBS: Alla har inte dåliga bilddagböcker. Men gode gud. Använd den till något vettigt och kul om ni har en!

Kommentarer

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-08-26 21:22:26

Lägg märke till att jag stavade marathon som Aaros och Linus blogg och inte som grenen. Snyggt!

Postat av: Sara, hon som är så rolig

Publicerad 2007-08-26 22:19:12

Efter Monty Pythons Silly Olimpiad så känns allt gammalt. Jag skulle hellre se de fyra herrarna på en fotbollsplan tror jag. Fotbollstennis?

Postat av: Emma

Publicerad 2007-08-27 07:49:44

Vad var det Sara sa som var så roligt? :)

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-08-27 07:53:41

Fotbollstennis kunde vara något. Fasen, jag har missat Monty Pythongrejen, men tänker att inget kan vara så roligt som Isak i stavhopp.

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-08-27 08:37:18

Jag kan inte bestämma mig! Båda känns ju lika lockande.
Men om du trycker pistolen mot huvudet på mig så väljer jag alternativ 1, för att kvartetten ska få maximal uppmärksamhet. Om deras deltagande läggs efter den vanliga finalen löper de stor risk att gå samma öde till mötes som den sämre halvan av startfältet när det vankas andraåk i alpina sammanhang - guldet är redan avklarat, vem orkar titta mer?
Fast jag tror iofs att det räcker med ett större friidrottsevenemang för att grabbarna gröt ska bli så kallade "household names", och då kan man gå över till alt. 2, så att de också har en chans på guld!
Gud så smart jag är.

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-08-27 08:39:02

...förresten: Hade Saras lustighet något med "titta på de 2000 bilder jag tagit på mig själv snett uppifrån där jag ser ledsen ut"-fenomenet att göra?

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-08-27 08:55:45

Ja, alla sådana där foton på samma motiv från samma vinkel x 2000 nämnde Sara på ett mycket träffande sätt. :P

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-08-27 12:19:26

Men vad sa hon då, EXAKT?

Postat av: Emma

Publicerad 2007-08-27 14:23:21

Grattis fru Karlsson (och aven Herr Karlsson), jag ar lite efter, jag vet! Ni var tokfina och hade jag varit dar hade jag bolat ogonen ur mig! =)

Postat av: Axel

Publicerad 2007-08-27 15:53:21

Alltså alltså... Nog för att det var några år sedan jag på allvar gav mig på någon sport MEN jag vill framhålla att jag faktiskt är rätt stabil på dom flesta idrotter. Och jag har ett medfött bra bollsinne så fotboll är jag lätt med på, show me the fotbollsplan and I will show up.
Nä, i ärlighetens namn, springa längre än till närmaste tak när det regnar känns onödigt.
Nu ska jag fortsätta att göra nada.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela