Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Skolstart

Publicerad 2007-08-15 21:33:42 i Skola,

Läsåret startade i måndags med upptakt och arbetslagets årsplanering. Det var riktigt trevligt att träffa alla igen och mina kollegor är precis lika sjuka som jag minns dem. Sedan blev det lite sämre då det visade sig att jag ska undervisa i 1105 minuter i veckan. En heltid ligger annars på 960 (i Skellefteå iaf) och jag är SPRÅKLÄRARE. Jag undervisar alltså mer än till exempel slöjdfröknarna som knappast måste sitta och rätta 20-sidiga uppsatser. Hurra hurra. Nåja, eventuellt kommer en basengelskgrupp att plockas bort från min tjänst, och det skulle banne mig inte vara mer än rätt. Hursomhelst kommer jag att jobba ihjäl mig så vi ses till jul! Niorna går tack och lov på praktik vecka 49 och är borta i två veckor så då får jag en liten ledighet inför jullovet. Eller, jag har ju åttor och sjuor också, men mest nior.

Nu är det inte länge kvar. Snart blir jag fru Karlsson. Det är SICK SICK SICK men KUL KUL KUL! Jag har dock glömt bettskenan i Umeå, så har jag gnisslat sönder någon tand innan lördag, vet ni varför. Huvudsaken att det blir kul!

Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2007-08-15 23:00:30

Vad vet DU om slöjdfröknar? Dom kanske också måste sitta och rätta aviga och räta, både på fram-och baksidan! Skyll dig själv som blev lärare, skulle jag ALDRIG bli! Jag höll på i EVIGHETER för att komma mig ur grundskolan. Efter att ha gått om åttan,med ÄNNU sämre betyg (fick till och med TENTA i gympa!) tog jag ett sabbatsår innan jag slutligen gick ut nian, arton år fyllda. Det kallar JAG karriär!
Din bettskena har jag lånat och använder som C-string. Härligt bett i den du!
Glöm inte att skicka fittskivan med Ante och Soffan!
Glöm inte heller att säga JA! Till rätt person!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela