Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Borde alla köpa julklappar till sig själva?

Publicerad 2007-12-13 18:21:06 i Umgänge/citat,

Alltså, jag tänker ju att julklappens enda syfte är att överraska någon, göra någon glad. Dessutom bör överraskningsmomentet komma på rätt dag, på just julafton, annars blir det ingen julstämning, annars blir det inget "åh tack åh tack åh tack" som vi ju ändå vill ha. Eller hur? Annars skulle vi ju lika gärna kunna ge varandra  presenter, eller julklappar, på random day of the year.

Exempel på felaktigt julklappsbeteende:

Mamma till William: Jag har köpt en julklapp åt dig idag.
William: Åh, kul!
Mamma: Ja, och han i kassan var så snäll att han slipade dem.

Kommentarer

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-12-19 19:12:50

Jag har varit dödligt kär i din mamma ända sedan "Isak har legat baki stjärten på mig"-historien.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela