Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Sävarsnillen

Publicerad 2007-12-18 14:45:50 i Skola,

Japp. Sävar skolan vann högstadietävlingen i matte. Så otroligt. Vi är bäst i Sverige i matte! Har jag sagt att mina elever och mina kollegor kingar or what? Gud, så stolt jag är. Kolla i vk och vf idag - mina fina fina elever är så duktiga.

Sävar skola är bäst i Sverige. Jiho. Vi slog kungabarnens skola, där det är typ en lärare på fyra elever, med ÅTTA poäng i lagtävlingen. Vi vann överlägset, helt otroligt, jag är skitstolt och vet inte vart jag ska ta vägen. Vår pedagogik ÄGER helt enkelt. Nästa år ska vi banne mig vara med i någon uppsatstävling/engelsktävling också, för jag lovar, jag har då minst tre elever som skulle vara bland de 20 bästa i Sverige där också.

Ja, i den individuella mattetävlingen har vi tre elever i final (54 totalt.) Finalen går av stapeln den 19 januari i Stockholm. Inte nog med det. I högstadietävlingen i NO gick två elever från Sävar till final. De tävlar veckan efter i Sverigefinal i Stockholm. 18 elever i finalen.

Nu kanske ni tänker att "jaha, men det var väl typ bara Sävar skola som deltog." Nähähähähä. Det var över 350 skolor som deltog i tävlingarna och från Umeå gick totalt sex elever vidare i NO- och mattetävlingarna. Fem från Sävar. Vi rockar fetare än fetast.

Jiho jiho jiho jiho! Jag är världens stoltaste lärare idag!

Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2007-12-19 14:53:57

OCH lärarsnillen! Grattis!
Gratulera även lill-maken på Isakdagen från oss!

Postat av: samboronbon

Publicerad 2007-12-19 20:15:20

Thanks! Ja, lillmaken har bara fått gratulationer av er, Colldén och mig så han blev skitglad att någon kom ihåg honom! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela