Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Släkten är värst

Publicerad 2007-12-08 10:25:48 i Det är fan sant,

Fast det är inte sant. Det är städningen inför släktens ankomst som är värst. Igår slavade jag och Isak hela kvällen. Vi gjorde tårtbotten och marockansk gryta och diskade, dammtorkade, dammsög, skurade, YOU NAME IT! Vi blev inte färdiga. Idag steg jag upp vid nio för att göra klart. Man ska aldrig göra klart, för man blir aldrig klar. Ju mer skit man letar, desto mer hittar man, och till slut syns varje liiiten fläck, bara för att man har tagit bort de fläckar som omgärdade den lilla fläcken. När allt är halvskitigt ser det rent ut. När allt är halvrent ser det skitigt ut. Hjärndött, alltihop!

För en stund sedan gav jag upp. Nu får det duga, fastän det är dammigt lite här och där och någon fläck här och där. Den här läggan är så gammal så det kommer ändå att finnas små fläckjävlar överallt hur mycket jag än skrubbar. Plus att min svank tog slut efter allt skåpputsande. (JA MEN NI HÖR JU!)

Marie Picasso är inte en lika bra artist som Amanda Jenssen, men hon sjunger betydligt bättre och är betydligt trevligare att titta på för Amanda Jenssen har den fulaste kropp jag har sett på riktigt länge. Hon ser ut att aldrig ha tränat i hela sitt liv och stjärten är, för att citera Isak, "inte så rolig." Bättre tjock och otränad än smal och otränad, för det ser verkligen märkligt ut. Jag vet att vi är hemska, men jag stör mig så mycket på hur människan ser ut, och på hur människan uttrycker sig, att jag inte kan uppskatta hennes artisteri, fastän jag någonstans förstår att det är riktigt bra. Därför röstade jag på Marie, som dessutom kommer att vara en betydligt bättre skivartist än Amanda, och jag kommer ändå inte att vilja gå och se någon av dem live. Gör jag det blir det Marie av lätt insedda skäl. Det värsta är att alla snubbar i min bekantskapskrets (utom Isak) tycker att Amanda är attraktiv. Hon är ju smal och rak men dallrig. Det kan ju inte finnas en sämre kroppstyp! Marie Picasso är yppig och snygg, punkt och slut.

Nu ska jag städa vidare och göra mig snygg inför gästernas ankomst. Jag är på krigsstigen. Allt fejande gör mig uppenbarligen sur! :)

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2007-12-08 11:53:04

Jag röstade oxå på Marie, har aldrig fattat vad dom tycker är så bra med Amanda förutom hennes scennärvaro . Marie sjunger så mycket bättre, men jag håller med dig kommer nog inte heller att gå och lyssna på nån av dom eller köpa deras skiva .

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-12-08 13:49:40

Du har bra smak du, Emma!!

Postat av: Fredde (varför bryr jag mig?)

Publicerad 2007-12-09 17:05:50

Men Idha! Du vet väl att smal och otränad ALLTID är bättre än fet och otränad. Marie Picasso ser ju ut som en dansbandstant. Precis det där utseendet som medelåldersmän går igång på. Nä, var glad att dina killkopisar har lite stil och finess :) !
Sen då vi börjar prata röster kan jag väl hålla med om att Marie sjunger "bättre", men samtidigt är hennes röst också bra på precis samma sätt som tusen och åter tusen andra, likadana, tråkiga sångerskor. Amandas röst kanske inte är lika klassiskt bra, men personligheten i den straffknullar Maries mainstreamröst any day :)
Dock ansér jag nog att det var bäst att det blev som det blev. Nu kan Amanda kanske i framtiden slippa förknippas med anbart idol. För let's face it; Hon förtjänar inget annat än att gå långt i musikvärlden.

Postat av: Isak

Publicerad 2007-12-09 18:49:29

Jag ska lite försynt be att få påpeka att även om jag har svårt att se en stor, smaskig röv när jag ser på Amanda, så tycker jag att hon är riktigt ball och mycket hetare än M. P.

Postat av: Idha

Publicerad 2007-12-09 20:50:18

Haha, ja, tjock och otränad kanske är sämre än smal och otränad, men smal och otränad är definitivt sämre än tjock och tränad, för hon har verkligen en dallrig kropp, Amanda. Hon är ingen skivartist. Live - visst, men inte för mig. Smaken är som baken! Och är den som Amandas är den fan i mig ful. Hahahaha. Jag tycker att M.P är hetare. Har ni sett dem osminkade? M.P kickar Amandas röööööv osminkad! ;) Äh, tyck som ni vill, jag gillar icke Amandas looks.

Postat av: Fredde

Publicerad 2007-12-09 23:13:38

Haha, okej :)
Eller. Nejfan..
Smal är alltid bättre. Punkt liksom. Även mot tjock/tränad.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela