Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Deltävling 3

Publicerad 2007-02-17 23:05:43 i Schlager,

Här kommer mina åsikter:

Jag tyckte att Sebastian var överlägset bäst och att DrömhusTherese var näst bäst. Vad fan hände med Magnus C? Glömde folk bort att rösta? Nu tyckte jag bara att han var tredje bäst, men vet att han är populär i stugorna. Den straighta bögen går alltid hem. "Det är ju ett sådant slöseri att han är bög", suckar min mamma. Visst, Magnus dränktes av kören efter höjningen, men låten kickade ju Nannes Håll-om-mig-och-Avundsjuk-covers ass!

Sonya -don't even get me started. Klassisk ballad. Först inget komp. Sedan lite komp. Sedan trummor. I slutet stannar vi musiken och så kör vi igen, en gång till. Någonstans i låten sjöng hon "För att du ser" eller "Tack för att du ser" eller något sådant. Vad fan! Har hon bara dejtat blinda människor tidigare?

Nanne. Nanne. Nanne. Ruslana vann 2004. It's over. Det var för sent med Håll om mig. Det är ännu mer för sent nu. Nu vill jag veta: Var det någon som röstade på Nanne för att hon nyss har haft bröstcancer? I så fall: Skämmes ta mig fan!  

Vad höll de där trallande-på-olika-språk-människorna på med? Visst, kul med olika stilar, men det där suger ju till och med i sin egen genre. Skärpning!

Cara mia var väl okej. Lite monoton måste jag säga och jag tyckte att de skulle ha höjt den. När höjningen kom kände jag att det fungerade plötsligt. Varför inte börja där? Då hade jag säkert varit mer förtjust.

Nu ska jag komma till min sorg: DrömhusTherese. Förvisso sjöng hon kanske inte helt rent, men kul scenshow och bra låt. Skön Like a virginkänsla tyckte jag. DN tyckte att Therese var bäst och var inte helt fel ute, även om Sebastian var strået vassare. Lite covervarning dock. Låten liknade alla Madonnahitar från 80-talet, men who cares? Hur kunde den hamna på placeringen bakom "vi-sjunger-på-alla-språk-och-jag-låter-som-en-lågstadiefröken-som-sjunger-psalmer."? Det är för mig helt obegripligt.

Var det där en pik till Marie Lindberg? Ni får klura själva.

Pappa hejade hårt och svårt på Magnus Carlsson. Jag ringde honom efter programmet.
- Hur är det pappa?
*LÅNG SUCK*
- Ringde du och röstade, pappa?
- Ja, i första skedet.
- Men rösterna nollställs ju sedan...
*LÅNG SUCK*
- Pappa?
- Jag ska hissa flaggan på halv stång imorgon. Sedan ska jag gå ned på halvtid och börja gå i terapi.

Vad tyckte ni om deltävlingen? Jag är nyfiken!

Kommentarer

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-02-18 00:19:27

Som jag sa på telefon tidigare ikväll så gillade jag verkligen "Cara mia" (är själv lite förvånad över hur förtjust jag blev i den - kan det vara amningshormoner?). Sedan var det jämnt skägg (älskar det uttrycket!) mellan Sebbe och Mange. Therese var också bra, men jag missade halva låten tack vare bebiskräkning med ombyte som följd. I och för sig rätt schlager med klädbyte mitt i låt, slår det mig nu.

Att jag hatar Nanne Grönvall gör jag ingen hemlighet av, och jag är jävligt nöjd med att hon inte gick direkt till final, vilket jag misstänker att hon faktiskt räknade kallt med att hon skulle göra. Ha!

Balladen var väl... fin..? Eh? Hon lät som en menlösare version av Shirley Clamp. Med tanke på att Sonya tydligen skrivit massa låtar till henne hade det väl varit bättre om hon (S.C.) fått sjunga även denna? Men hon ville väl inte eftersom den var så tråååååkig.

Och så Miss Match. De var dåliga, vilket inte var någon större överraskning. Men de var inte roligt dåliga som Addis Black Widow utan trist dåliga. Jag tycker inte om när jag inte får vrida mig av sekundärskam i tre minuter. Det är ju ändå Melodifestivalen!

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-02-18 00:22:51

Och förresten läste jag precis på Aftonbladet.se att schlagerefterfesten hålls på Statt i Ö-vik. Så extremt oglammigt! Stackarna.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-18 09:24:20

VERKLIGEN OGLAMMIGT! JAG DÖÖÖÖÖÖÖR JAG DÖÖÖÖÖR IHJÄL! :P Men jag tycker så jävla synd om Magnus Carlsson. Han verkar ju vara en jättefin kille. Hahahaha.

Postat av: Bek

Publicerad 2007-02-18 09:47:51

Om jag var med i Melodifestivalen skulle jag ha en låt som STARTADE med det där Lasse-Holm-slutet-som-i-Främling-tadadada-tadadada-DADADA!

Sedan skulle höjningen kom omedelbart efter introt, och därefter blir det en höjning efter varje fras. När låten på så sätt gått igenom varenda tonart i skalan skulle det bli ett parti med bara trumkomp och handklapp (med publiken, givetvis).
Detta följs upp med ett stick på åtta takter där jag sjunger något om att vindarna lyfter oss över alla hav och att inget kan stoppa den våg som bryter fram över gryningens eld i mitt hjärta.
Ungefär här tänker jag mig att hårtorken går igång.
Som final går jag upp på höga Ciss och detta är det enda tidningarna skriver om dagen efter, samtidigt som de ignorerar det faktum att jag faktiskt mest pep fram tonen.

Visst ja, jag uppträder i läderslacks utan bakdel och brandsoldatshatt.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-18 09:54:33

Jag tror att Bek just skrev den ultimata schlagern!

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-02-18 16:40:47

Hahahahaha! Kan inte vi vara bakgrundsdansare?

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-18 17:22:46

MYCKET BRA IDÉ! :)

Postat av: Bek

Publicerad 2007-02-18 18:27:35

Men bara om ni också har läderslacks utan bakdel.
Alternativt brandsoldatshatt. BARA brandsoldatshatt.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-18 18:48:57

Jag är jävligt på!

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-02-18 23:35:15

Får jag tappa mina graviditetskilon först (för allas trevnad)? Då är jag lätt med.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela