Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Deltävling 4

Publicerad 2007-02-25 11:31:27 i Schlager,

Deltävling 4 tyckte jag hade ett hyfsat starkt startfält. "We've got a little world of our own"-Émile hade ju kunnat stryka sig själv. Även italianoVerona med nyboobisarna. Isak tyckte att hon förtjänade en plats i andra chansen. Det tyckte inte jag. BalladSarah sjöng bra och så här i efterhand är jag glad att hon gick direkt till Globen. Igår hejade jag hårt och svårt på After dark. Jag tyckte att det var helt underbart med en onanilåt. Visst, publikfrieri publikfrieri publikfrieri. Men jag säger: Ja och amen! After dark borde åtminstone ha gått till andra chansen.

Andreas Johnson spelade i en egen division. Schlagerslaget kommer att stå mellan Johnson och The Ark. The Ark kommer att vinna, men utan Andreas Johnson skulle det inte ens vara lite spännande.

Sanna Nielsen. Denna ondskans hynda. Detta svin bland söta grisar. (Va?) Denna torrbulle bland wienerbröd. VEM I HELVETE RÖSTADE PÅ HENNE? Hon är ju så pretto. Jag säger som Britta: "Det är bara Carola som kan göra en sådan grej bra." Sanna Nielsen är för ful, för tantig och samtidigt för barnbarnsaktig för att jag överhuvudtaget ska kunna titta på henne. Svensktoppen när den är som sämst. Jag hatar Sanna Nielsen. Jag grät nästan när hon gick till andra chansen.

Uggla var blekare än jag hade hoppats. Uggla är aldrig aktuell för Europa, men man kan ju alltid hoppas på en bra Ugglalåt. Den var tyvärr inte så bra. Showen var ganska kul, men det var allt.

Caroline af Ugglas var helt okej. Jag tyckte kanske till och med att hon hade kunnat få gå till andra chansen tillsammans med After dark (i utbyte mot Uggla och Nielsenjävel) men det blev lite jobbigt när hon verkligen försökte krysta fram en Joplinröst. Ibland verkade det helt ärligt som att hon verkligen gjorde allt hon kunde för att låååta hes. Af Ugglas: Antingen är man hes eller så är man inte det.

Magnus Uggla kanske ska ta tillbaka sitt Af? Jag vet inte.

Kristian Luuk var riktigt rolig flera gånger igår. Det tar sig. Fan vad jag skrattade när det första han frågade balladSarah var: "Och 120 kronor! Vad ska du göra med dem?" Vad fan svarar man på det?

Förresten: Är det Sarah Down Finder hon heter? Varenda gång Kristian Luuk sa hennes efternamn kunde jag bara tänka på snowboardåkerskan Sarah Fischer, vilket gjorde mig helt psykad och lite dement. 

Summering:
1. Andreas Johnson
2. Sarah Down Finder-Fischer.
3. After Dark.
4. Caroline af Ugglas eller möjligtvis Magnus Uggla.
5. Magnus Uggla eller möjligtvis Caroline af Ugglas.
6. Ja men okej då: Sanna fucking Nielsen.
7. Verona
8. We've got a little world of our own - Émile

Hjälp: Vilken låt är det Andreas Johnson har stulit bitar av? Jag kunde inte komma på vilken det var, men jag kände igen någonting som fan!

Hur det går i andra chansen? Mitt mål är att tokrösta på Magnus Uggla så att Nanne åker ut i första omgången. Därefter ska jag sätta upp nya delmål. Jag kommer knappt ihåg vilka låtar som är med i andra chansen. Pinsamt, pinsamt, sa Pär Parbring.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2007-02-25 11:35:28

För första gången som jag håller mig dig om melodifestivalen :) Sannas låt lät ju som evighet, och den där killen och tjejen vad dom nu hette var så grymt dåliga .

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-02-25 11:46:35

Heter hon inte Sarah DAWN Finder?

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-25 11:48:06

Ja, enl. Aftonbladet heter hon Dawn-FINER. Jag vet inte. Hahaha.

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-02-25 11:51:51

Efter en snabb koll bland de största tidningarna kan jag meddela att människan tycks heta: Sarah Dawn Finer (utan bindestreck alltså).

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-25 12:29:07

Skönt! Då har vi utrett detta. Men jag kommer nog att säga Fischer ändå. :)

Postat av: Samantha

Publicerad 2007-02-25 12:45:56

Hej Idha, jag läser ofta men kommenterar aldrig. Men nu måste jag. Vilken ren jävla skit. På riktigt. Vem fan är det som bestämmer vilka som får vara med i Melodifestivalen? I går satte jag nästan chipsen i halsen flera gånger. Det började dåligt och blev bara sämre. Den enda som var hyfsad var hon med pattarna som gick vidare till Globen. Men vad har hänt? ÄR musiksverige inte bättre än så här eller är det fel människor som får chansen att vara med? Och andreas Johnson ska jag inte ens börja uttala mig om. Var inte den låten den mesta ripoff vi någonsin hört? Nä, nästa år vet i sjutton om jag klarar av att titta på det här. Om det inte blir lite bättre. OCh förresten, var Isak allvarlig om hon sillis-Barbie? Herre... Nåja, ha en fortsatt trevlig dag. Haha. Tack för en rolig blogg.

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-02-25 13:56:21

På tal om musik så måste jag nog vara lite sen i utvecklingen. Jag insåg först nu i veckan att "I ett hus vid skogens slut" har samma melodi som "Flickan i Havanna"...

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-25 14:22:31

Samantha på krigsstigen, det gillar vi! Jag håller nog inte med. Tycker att melodifestivalen i år är starkare än på länge. Det finns alltid dåliga bidrag i alla melodifestivaler och i alla genrer, men jag tycker att det har varit många riktigt bra låtar i år. Jag tyckte också att Johnsons bidrag liknade någon låt, men VILKEN? Kan jag inte få veta? :) Å andra sidan liknar ju de flesta låtar någon annan låt oavsett vilken genre man pratar. Ja, Isak ville att Verona skulle komma till andra chansen. Jag tycker också att han är galen!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-25 14:23:07

Tam: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Det där är nästan lika roligt som förkortningar i SAOB, if you remember...

Postat av: Bek

Publicerad 2007-02-25 15:32:54

Sarah Down Under?
Drown Under?
Don't Find her?
Don Feinder?
Sarah Dawn of the Dead?

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-02-25 15:35:36

Jag vill också att någon ska upplysa mig om vilken låt som A.J. har plankat, för jag kände också igen den!

Sarah Dawn Finers låt påminde förresten rätt mycket om "Cant't fight this feeling" med REO Speedwagon.

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-02-25 15:56:11

(Jag kan stava, egentligen...)

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-02-25 16:02:14

Nej, jag skrev fel låt ovan! Jag menar den där som går "I'll get over you
I know I will
I'll pretend this ship's not sinking
And I tell myself
I'm over you
'Cause I'm the king of wishful thinking"

Ingen aning om artist, dock. Men visst vet ni vilken jag menar?

(Och att jag blandade in "Can't fight this feeling" beror nog på textraden "It's time to take this ship in to the shore". Alltså: båtjävlen lurade mig!)

Postat av: lin

Publicerad 2007-02-25 16:44:18

A.J har väl plankat "Cry just a Little" med Smokey eller om det är MLTR. Och den kanske heter något annat... "Would you cry just a little for a few dollars more, would you lie just a little like you done it before. Just take it, just brake it.." eller nåt.....

Postat av: Bek

Publicerad 2007-02-25 17:10:42

I huvudet lät det som om "I'll get over you..." sjöngs av Peter Cetera (från Chicago) men efter en Googling upptäckte jag att det var gruppen "Go West" (typisk one-hit-wonder-grupp som man mest bara hört från någon Absolute Music-skiva).

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-25 17:59:12

Jag tackar för alla dessa fina upplysningar! Linlin, suvve! Tam: Du måste sjunga låten för mig, för jag är lite seg, känner igen texten men ingen melodi kommer till mig. Fan å. :) Bek: Jävligt kul med Sarah dawn of the dead.

Sarah downtown finding a better diet?

Postat av: Bek

Publicerad 2007-02-25 18:19:18

Låter som något ur Kladd & the Village: "Meanwhile, Sarah was downtown finding a better diet..."

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-25 19:41:36

Ja. Eller sex and the city. Meanwhile är ett jävligt poppis ord i Sex and the city!

Postat av: Jennie

Publicerad 2007-02-25 20:03:42

Jag anser att A.J har gjort en komplett rip-off av Låten "Glory of Love" med Peggy Lee.

Caroline af Ugglas var helt klart bäst, faktiskt bäst av alla i årets startfält. Ja, den bästa på många, många år enligt mitt tycke. Visst, hon försökte lite väl mycket att låta som Janis Joplin, men det orkar jag inte ta någon hänsyn till. Kul med en artist vars låt man faktiskt kan uthärda även utanför melodifestivalsammanhang!
Sarah D? F? var en mycket värdig finalist. Jag höll dock på att sätta riskakan i halsen i morse när jag läste att hon bara är 25 år. 25! Jag är ju fan 27! *ålderskris*

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-02-25 21:49:16

samboronbon (störigt att inte få skriva ditt namn!):
Låten går såhär: Dobi DObi do, do dobi do... osv. Känner du igen den nu?

Postat av: Bek

Publicerad 2007-02-25 22:31:04

Frank Sinatra, "Strangers in the night"? Do-be-do-be-do...?
Stevie Wonder, "Sho-be-do-be"?
"Scooby-dooby-do"?
Shakespeare, "To be or not to be"?
Sartre, "To do is to be"?
Baloo, "a-dobe-dobe-de-doo"
Ritprogram, "Adobe"?
Marylin Monroe, "Boop-boopie-doop"?

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-02-25 22:59:23

Skoförsäljare: Shoe-wop-shoe-wop?
Idiot: Dum di dum?
Stammare: L-l-l-l-l-la-la-la?
Djur: Lama?

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-25 23:08:00

Där ser man! Många åsikter. Jennie: Ja, Caroline af Ugglas var bra, men långt ifrån bäst tycker jag. Går ej skicka till Europa.
Tam: Jag fattar ändå inte vilken låt det är...

Jag skulle säga så här:
Dudu dudu dudu dungdungdungdungdungdungdungdungdungdung. HAJEN!
Eller: Du dum du dum du dum du dum du dum du du du duuuum dudu dudu du. (Rosa pantern.) Som in the good old days.

Postat av: Bek

Publicerad 2007-02-26 22:13:53

Du-du-du-du-du-du-du-du
Du-du-du-du-du-du-du-du
BATMAAAAN

Postat av: roberto

Publicerad 2007-03-10 22:17:17

king of wishful thinking
by go west
thats the title of the song

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela