Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Schlageranalys

Publicerad 2007-02-04 19:51:57 i Schlager,

Som vanligt tycker alla att det var ett urvattnat startfält i melodifestivalens första deltävling. Det var det. Dock ska det sägas att man varje år tycker att det är väldigt dålig standard jämfört med året innan. Det beror naturligtvis på att man har trallat till fjolårets bidrag ett helt år. Man kan alla texter. Man vet var kicksparken i Bra vibrationer kommer. Va? Ja. Ni fattar vad jag menar. Det skulle inte förvåna mig om alla skakar loss till Samba sambero på mitt bröllop.

Anna Book. Anna Book är så tjock att klockorna stannar. SVT hade problem med tv-programmets längd på grund av detta. Nej, det hade de inte, men gode gud så tjock hon är. Det är ingen lek. Tänk er då hur tjock hon är när man har tagit av henne smalkläderna, för jag utgår ifrån att hon var så smal som hon kan vara igår. Hon är tjock och hög på livet. Det är en alltför vanlig och dålig kombination.

Tommy Nilsson sjöng bra men texten var en jättekatastrof. Hade någon mellanstadieklass skrivit den?

Vem bjöd in Addis black widow? Vem? "Det är meningen att det ska låta falskt." ÄR DET MENINGEN? Hur tänkte ni när ni kom på den idén? Vi skriver en låt och så sjunger vi den fult och falskt. Kan man bli dummare?

Den där läraren sedan. Sofia. Hon försökte verkligen vara sexig men det gick åt helvete. Hon sjöng dessutom falskt och såg ut att vilja ligga med Christer Björkman. Han är bög. Ge upp!

Jag rankade bidragen som följer:
1. Andreas Lundstedt -Move
2. Tommy Nilsson - Jag tror på människan
3. Anna Book - Samba sambero
4. Elin Lanto -Money money.
5. Resten

Vem fan röstade på TRÅÅÅKcatchthemoonStefan? INTE JAG! PAX INTE JAG!

Jag hoppas på The Ark nästa vecka.

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2007-02-04 21:12:10

Altså...låten Money money var så dålig att jag fick huvudvärk. Om jag kommer att tvingas höra den på radio eller i nån affär så kommer jag att hamna i koma...Jag lovar. Tragiskt att nån får sjunga så fånigt tillgjort och ha en så otroligt dålig text...Aj aj aj.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-04 21:36:00

Money money var för mig fantastisk jämfört med tex Clubbin :) Men jag håller med. Tråkigt. Tuggummi. När hon inte ens fattar att hon ska vara ironisk faller det pladask.

Postat av: Linus

Publicerad 2007-02-04 22:54:41

Det var iaf tur att alla vi som var på Stippan och såg tillställningen var nyktra hela kvällen.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-04 23:07:36

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Alltså det där var faktiskt skitkul. Var hälsad kräkLinus hälsar kräkvärdinnan.

Postat av: Kajsa

Publicerad 2007-02-04 23:39:06

Jo, nog var clubbin så dålig att det inte ens gå att komentera men jag är däremot inte så rädd att den kommer att spelas nånting alls...men money därmot kan lungt mongoloids få för sig att spela i affärer...de kommer att ha min död på deras samvete...:P

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-02-08 23:11:45

Min stående kommentar ang. A. Book var: "Hon är ju SMÄLLFET!" (Upprepades minst fem gånger varje gång hon syntes i teve.)

Håller helt med dig om Tommy Nilssons låt. Jättefin melodi men texten var så jävla smörsockergräddigt gullig att vi ville spy.

Fattar förresten inte alls varför det gick så dåligt för Lundstedt. För en gångs skull var han ju bra på riktigt.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-10 13:05:49

Ja, du Tammy. Om du och jag ändå finge bestämma! Då skulle alla bra låtar liksom vinna! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela