Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Sex and the city

Publicerad 2007-02-17 11:37:32 i Fest,

Som icke-singel är det svårt att känna sig sex and the city. Särskilt i Sverige och ännu mer särskilt om man inte bor i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Igår fick jag känna mig sex and the city för en stund för första gången på flera år. Först gick jag på after work med mina hippa inne-jobbarkompisar. Högstadielärare. Karriärister hela bunten. Tyvärr dök bara jag och en till upp. I sex and the city hade det varit min gaykompis. Nu var det åtminstone en singel från Jokkmokk. Close enough! Jag och Janne tog oss sedan hem till mig för djupt prat om livet (eller åtminstone trevligt prat) och lite sådant.

Janne kastade in handduken vid 21.30 och då ringde jag Isak som i mitt sex and the city inte var min pojkvän utan den hetaste killen i hela staden som jag ville ha men kanske inte kunde få. Mister Big. "At the same time Isak was sipping wine på News, the hottest place there was, with Lisa Lindbäck, a trendig lärarstuderande with a smak for livet." Jag tog bussen ned till News. Fast det var en jättelimousine egentligen. På News drack jag, Lisa och Isak vin och pratade om livet. Jag hade höga klackar. Killen i garderoben stötte på mig. Han var söt. Men inte lika söt som Mister Big. Efter ett tag anslöt de coolaste människorna i världen: Sara och Lilja. De berättade att de ska flytta ihop. Det kändes jävligt sex and the city att flytta ihop. Att man inte redan har flyttat ihop är så mycket mer sex and the city än att redan bo ihop. Isaks mamma ringde. Isak sa att lillebror nog har det bra på Berghem. Redan där kom den första ångesten. Mister Big skulle aldrig bli störd av sin mamma när han partajar med de coolaste människorna. Jag skrek: PUSS KARIN! Det skulle inte Carrie ha gjort.

Vi tog en taxi hem med en taxichaffis som inte visste var O'Leary's låg. Det var där jag verkligen verkligen insåg hur jävla INTE sex and the city jag eller någon jag känner är. Umeå är inte gjort för det. Umeå är förstås bra mycket mer sex and the city än Skellefteå, men det räcker inte. 

Umeå är i bästa fall petting and the town.

Kommentarer

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-02-17 15:22:30

Hahahaha!
Jag antar att jag är Miranda, både pga namnet och tillökningen? Blä i så fall - hon är ju så FUL!
Om du lever i Petting and the Town så är mitt liv för tillfället Amning in the Village. Jag tröstar mig med att det inte varar för evigt. En dag kommer även jag att få sova mer än fyra timmar i sträck. En dag...
Puss.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-17 18:21:01

Ja, jag hoppas att du ska få sova. Jag önskar dig en natts sömn! När Tea blir lite större kan vi ta henne någon helgdag eller så. :P Du är INTE MIRANDA! Miranda är så... kall! Det är inte du. :) PUSS! Mor och far hälsar till dig. Mamma har frågat ut mig om allt kring förlossning och så vidare, fastän jag redan hade berättat det än gång. Vad fan är hon dement?

Postat av: linlin

Publicerad 2007-02-17 21:56:25

För att spinna vidare på tv-temat så kan jag säga att mitt liv är Sleepless in Pigghill. Mannen tycker att hans liv är som LIDA. (Undrar om han känner sig hunsad?).

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-17 23:50:22

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Postat av: Bek

Publicerad 2007-02-18 09:58:40

"Lång dags färd mot natt" här. "Skitiga, fula, elaka"?

"...djupt prat om livet (eller åtminstone trevligt prat) och LITE SÅDANT" - Aha! Snusk and the Ålidhem!

Ärligt talat är det inte särskilt mycket Sex and the City att vara singel i Umeå heller. Jag tänker snarare A prairie home companion. Kanske dags att bli Brokeback mountain?

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-18 10:23:44

Hahaha det var inte snusk and the Ålidhem. Snarare Anja Pärson and the Ålidhem...

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-02-19 01:22:25

Anja Pärson semitacklade mig i julruschen! Jag var höggravid och hon bad inte om ursäkt. Så illa.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-19 14:01:43

Alltså jag är ledsen, men när det gäller Anja Pärson är fan allt förlåtet. Till och med det där. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela