Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Sjuk

Publicerad 2007-02-28 17:41:36 i Allmänt,

Varför blir man alltid sjuk på HELT FEL dag? Jag hade kunnat vara hemma från jobbet idag. Det hade inte varit bra, men det hade gått att lösa. Som lärare passar det ju aldrig att vara sjuk eftersom man inte kan ersättas. Ingen vet vad jag har för syfte, ingen kan rätta åt mig. Visst, någon kan komma dit och säga åt eleverna vad de ska göra, men både ni och jag vet att det inte kommer att bli exakt som det skulle och eleverna kommer att veta mer om vad de gör än vikarien. Det passar så jävla sämst att vara hemma från jobbet imorgon. Två av mina klasser har prov. Jag vill gärna vara där med mina hökögon och jag vill dessutom vara där om någon vill fråga något om provet. En av mina klasser ska hålla tal. Bara jag kan betygsätta dem. Jag har föräldrasamtal 16.30. Det kan verkligen ingen annan gå på. Det är så fantastiskt typiskt. Jag måste till jobbet imorgon så länge jag står på benen och det suger. Dessutom har jag två moment att planera. 

Febran. Febran. Varför kom du nu?

Kommentarer

Postat av: Bek

Publicerad 2007-02-28 18:48:57

Måste fråga: är en febra en zebra fast nämnd av någon som läspar?
Eller är det en karaktär från Mumindalen? "å då kom Feeebran, å allt blev varmt deer hon jick, å alla små mooomintroll blev tjuuka, nåjo, nåsaatan."

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-28 20:23:10

HAHAHAHAHAAAA ;) Jag tror inte att du behöver upplysas!

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-01 15:10:24

My dearest darling.

Jag hoppas att du tillfrisknar snart, om du inte redan gjort det. Men som svar på din inledande fråga: Det finns ingen "rätt" dag att bli sjuk på. Antingen halkar man efter på jobbet/i skolan eller så missar man en ledig dag när man tänkt ha roligt och få saker gjorda. Sjukdom är av ondo!

(Förutom vart femte år när man lyckas bli sådär helt perfekt förkyld - inget obehag egentligen förutom en vag antydan till feber och kanske lite matthet i kroppen. Man är frisk nog för att kunna titta på teve/läsa rolig bok hela dagen men tillräckligt sjuk för att bli uppassad av sin älskling utan alltför mycket dåligt samvete.)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela