Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Skitgammal

Publicerad 2007-02-01 18:28:05 i Ålder/utseende,

Jag blir snart skitgammal. Det vill säga 26 år. Jag har faktiskt ingen åldersnoja. Det är inte på grund av ålder som jag nojar. Det är på grund av sysselsättning. Plötsligt diskuterar jag och Isak vem som ska ta bilen till jobbet imorgon. VA?! Ingen förberedde mig på detta.

En kollega visade idag kort på sina barnbarn och jag var intresserad av att se dem. Jag tyckte att barnen var söta på riktigt. När jag sa: "Naaaaaw åååh men guuuud så fina" menade jag det. Jag hade faktiskt tittat. Jag är sjukt gammal.

Det är after work på tisdag. After work. Ni hörde rätt. AFTER WORK betyder EFTER JOBBET på utrikiska.

Jag är med i kommittén för högfesten. (Personalfest.) PERSONALFEST. Nu är det inte sommarjobbspersonalfest eller extrajobbspersonalfest utan PERSONALFEST för oss utbildade och hårt arbetande lärare. I oss inkluderas fröken L. Snart frun - holy shit!
Skulle jag säga Lili och Sussie skulle mina elever inte förstå vilka jag pratade om.

Oh mama can't you tell får därför avsluta det här blogginlägget.

Kommentarer

Postat av: Fredde

Publicerad 2007-02-01 20:04:57

Hehe :D Snart köper ni herrgårdsvagn för att det blir "praktiskt i framtiden"... Sanna mina ord. Efter det kommer gluttarna. Då är det bara matchande skidjackor (det blir ju mkt billigare och gäller att passa på) kvar. Sen får ni börja med saddosex eller bli swingers eller ngt. annars tror jag inte man klarar av det :D

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-02-01 20:44:26

Du är en klok man! Indeeeeed. Ja, jag känner att det är dit jag är på väg. Men några knoddar är det inte tal om än på ett tag, så chill out. Vi kan festa länge än! :P

Postat av: Bek

Publicerad 2007-02-02 18:32:31

Men du vet VERKLIGEN att du börjar bli gammal när du efter en dag på stan kommer hem, sjunker ner på en stol, och säger:
"Åh vad skönt att få sitta ner en stund."

Postat av: lin

Publicerad 2007-02-02 21:41:34

Eller när man berättar om sin barndom och dottern undrar om det var "förr i tiden"...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela