Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Arbetslag

Publicerad 2007-01-17 12:10:35 i Skola,

Detta är det ultimata arbetslaget. Of doooom ta mig fan! Jag är hur nöjd som helst med att vi är så där klyschiga och trevliga som man ska vara i ett arbetslag. Följande trevliga saker gör vi:

1. Har vinlotteri en gång i månaden

2. Spelar på stryktipset varje vecka

3. Spelar innebandy på onsdagar udda veckor (med övriga i personalen)

4. Sparar pengar till fetingpartaj vid terminsslut

5. Spelar dart i arbetsrummet när tillfälle ges

6. Går på after work lite nu och då

I'm in heaven!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-01-17 17:05:43

...och ibland jobbar ni också?

Vårt arbetslag... snark. Medelålder på över 50, personal"fester" på torsdagar fram till max 22 och bara en gång per termin... Fan, jag har inte långt kvar till 40 och är fortfarande "den unge grabben"! Patetiskt är bara förnamnet. Och nu har de kommit på att de bara ska anställa disputerade i fortsättningen, så snart är väl medelålder så hög att folk anställs och går i pension samma vecka.
Men ja e ente bitter... :-)

Postat av: Beckasin

Publicerad 2007-01-17 17:06:17

men varför i satan faller namnet alltid bort när man postar hos dig?!? Jaja.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-01-17 17:26:36

Jag jobbar som ett jävla as. Ikväll ska jag unna mig att vara helt ledig. Eftersom jag har jobbat hela förmiddagen på "ledig tid." Jobbar ju 80 procent och det räcker, kommer ändå att vara där 8-17 varje dag och tvingas rätta hemma :) Jag har ett helschysst arbetslag. Jag är så klart yngst men medelåldern är typ 40 om man slår ut det. De flesta är kring 35. Två som är kring 55-60 och en som är 45, men de är skitroliga. Idag drog jag ett VÄLDIGT snuskigt skämt för första gången. (Det är ju alltid en balansgång...) och de skrattade så de dog. Jag blev glad och lättad. Man vet ju aldrig, liksom. Men förr eller senare måste man ju se vad de går för på riktigt. Helst förr! :)

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-01-17 20:15:31

Alltså VÄLDIGT snuskigt var verkligen en överdrift. Jag börjar bli gammal...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela