Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Arkiv x

Publicerad 2007-01-18 11:10:00 i Skola,

Jag blev just tagen för att vara elev. Ytterst pinsamt. Två av mina elever skrev ut sina skrivböcker på lektionen så vi gav oss ut på jakt efter nya. Jag hittar inte så bra på skolan än så jag högg tag i första bästa vuxna människa och sa:
- Du! Det ska finnas ett glasskåp här någonstans med ett arkiv innehållande typ skrivmaterial och sådant. Var finns det?
Den vuxne mannen (förmodligen lärare):
- Ja nu får ju TYP inte vem som helst TYP vara därinne utan du måste TYP kanske fråga en lärare.
- Jag är lärare.
Stackars stackars stackars stackars honom. Åh gud vad han skämdes.
- Öh, oj. Öh. Ja du såg så ung ut. Hehehe. Ja du får ta det som en komplimang hehehehe. Kom ska jag visa dig skåpet här hehehe. Jaha, är du den nya läraren eller? Hehehe. Ser verkligen ung ut hehehe.

Mina elever höll på att skratta ihjäl sig. No kidding!

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2007-01-18 11:57:15

Ååååå så klockrent! Tur att ordet "typ" ingår i ditt vokabulär. För annars kanske vi hade missat årets höjdpunkt:)

Postat av: linlin

Publicerad 2007-01-18 12:49:09

Ha ha! Hände mig också innan jag fick mitt andra barn och åldrades 15 år... Men en telefonförsäljare undrade häromdagen om mamma och pappa var hemma. Nä, sa jag och blev av med den säljaren på nolltid. Att jag inte tänkt på det förut!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-01-18 13:38:26

Så jävla briljant idé, Linlin. Det ska jag prova! Ja, Julia, jag lovar att fortsätta. Språket måste få förändras med sina generationer och typ är ju ett alldeles utmärkt ord! :)

Postat av: Bekause I'm worth it

Publicerad 2007-01-18 14:04:26

Bara du inte inleder dina inlägg på personalkonferenser och föräldramöten med "amen asså kolla här ba'! Ja typ ba 'öööh! Orka!' närom dampar i klassrumme. Amen ungefär."

Postat av: Sister

Publicerad 2007-01-18 14:46:01

Hehe...
Du gav mig ett gott skratt här!
När jag var ute på min praktik blev jag också tagen för att vara en elev, ett par gånger. :)

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-01-18 15:03:44

Hahaha! Jag pratar inte med amen asså kolla här ba, men typ är något jag använder. Jag säger ba ibland också. Men inte i klassrummet :) Är sister min syster? För i så fall fattar jag NADA :)

Postat av: Sister

Publicerad 2007-01-18 23:54:06

Nej, jag är inte din syster! :)
Dock är det ett smeknamn som jag har!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-01-19 10:09:33

Okej, sister! Då är jag med i matchen igen. :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela