Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Jämställdhet

Publicerad 2007-01-29 17:14:09 i Politik,

Vi måste ha en jämställdhetsdag på skolan. Det är beklämmande att se att det inte har hänt något på tio år. Det är de aktiva pojkarna och de passiva flickorna. De pratsamma pojkarna och de tysta flickorna. De sitter i varsitt hörn, flickorna och pojkarna. Jag blir faktiskt ganska beklämd.

Ibland säger folk följande till mig: "Men det där kommer att ordna sig av sig själv om några år." Det skulle vara intressant om man tänkte samma sak om miljön: "Ja men det där kommer att ordna sig av sig själv om några år." Eh. Hade det inte gått bakåt sist vi kollade?

Jag blir mer och mer övertygad om att Fi måste in i riksdagen så fort som möjligt. Det vill säga 2010.

Kommentarer

Postat av: linlin

Publicerad 2007-01-29 20:44:00

Om det ordnar sig själv om några år är det ju märkligt att den vuxna världen inte direkt utmärker sig för att vara jämställd.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-01-29 22:00:26

Ja, men eller hur? Det är ett av de sämsta argumenten någonsin!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-01-29 22:00:47

Ja, men eller hur? Det är ett av de sämsta argumenten någonsin!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-01-29 22:00:58

Ja, men eller hur? Det är ett av de sämsta argumenten någonsin!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-01-29 22:03:12

Alltså okej. Bloggen var skitseg så jag råkade kanske trycka "Skicka kommentar" en eller två gånger för mycket... :P

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-02-08 21:38:16

Jag håller såklart med om att det är förjävligt, men jag blir förbannad. Inte "beklämd". Hahahaha! Du är rolig du, vännen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela