Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Numbers

Publicerad 2007-01-17 18:03:05 i Skola,

Jag drog mitt första snuskiga skämt i arbetslaget idag. Man måste ju ta tempen på sina kollegor förr eller senare och bättre förr än senare. Det var ett ganska milt sådant, men ändå. Lite orolig var jag. Det ska erkännas, men jag var helt enkelt tvungen att göra det asap för att riktigt få blomma ut i arbetslaget. Jag har ju berättat om darttavlan i arbetsrummet. Två av mina kollegor lirar alltid till 301.

Kollega 1: Hörru, ska vi köra en 301:a?
Jag: Är det inte roligare för er att köra en 69:a?
DE SKRATTADE! Länge dessutom. Jag är sååå lättad och ännu mer förvissad om att detta är ett bra gäng. 

Gympa- och mattemajjen idag:
- Du, vad heter det där...
- Vad?
- Ja men i svenska så kan man ju till exempel skriva och läsa eller så kan man hålla på med typ ordklasser, vad kallas det?
Jag: Grammatik?
- TACK!
Jag: ALLVARLIGT?
- Ja men jag tappade ordet!
Fy fan vad jag har mobbat honom. Hahahaha. Tur att han inte är språklärare, alltså.

Kommentarer

Postat av: Bekant

Publicerad 2007-01-17 19:29:46

Vilket sammanträffande. Idag ringde en villrådig kollega med ett viktigt spörsmål...

Kollega: Du, för 8-9 år sedan på lärarutbildningen fick man lära sig om de fyra F:en. Det var fakta, färdighet och förtrogenhet... men vad var det fjärde???
Jag: Förståelse. Det var nummer två.
Kollega: Aaah. Tack!

Jovisst, den gamla lärarutbildningen klämde fram myyycket kunnigare lärare... :-)

Postat av: linlin

Publicerad 2007-01-17 19:52:58

Nybliven tjuvläsare. Simulant med Isse men skickat hit av den i inlägget ovan. Ditt inlägg påminner mig om mitt första lärarjobb; vuxna gymnasister, svenska, grammatik. Jag lyckades få hela klassen att fullständigt bryta ihop för att jag råkade använda ordet satslösning några gånger.

Sex och grammatik går bra ihop.

Postat av: Idha

Publicerad 2007-01-17 20:17:46

ALLTSÅ JAG SKRATTAR IHJÄL MIG ÅT DINA PSEUDONYMER! HAHAHAHAHAHAHA. Isak ligger i soffan och tjuter av skratt! Hahaha, ja sex och grammatik går ihop, men även matte och sex. Min mattelärare sa utlösning en gång. Hysteriskt kul!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-01-17 20:18:26

Alltså vem är Idha? :) Jag fattar inte vad hon pratar om, men jag håller verkligen med henne i allt hon säger. Fantastiskt med smarta människor som kommenterar!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-01-17 20:19:04

Och jag är så jävla klantig som inte har fattat hur den här bloggens deletefunktioner fungerar...hahaahahahahaha.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela