Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Provisoriska gaddar

Publicerad 2007-01-26 14:36:04 i Tänder,

Först: Jag har nu överlevt två veckor som lärare och trivs jättebra. Visst, allt är fortfarande lite förvirrat och jag gör förstås misstag nu och då men när det går så där vansinnigt bra svävar jag på små rosa moln. Jag känner att jag har fått bra kontakt med eleverna och det är förstås jättekul.

Nu till dagens dum-Idha:
Jag har nyss fått de provisoriska plastkronorna som jag ska ha i två veckor för att träna på att prata och för att tandteknikerna ska se om det fungerar med gnisslande och annat. Det ser lite plastigt ut för alla sex kronorna sitter ihop och de riktiga tänderna kommer att vara både vitare och rundare. Några kanter orkade han inte fixa till när det bara handlar om provisoriska gaddar. I detta nu är mina framtänder faktiskt gulare än mina originalframtänder. Tydligen har jag suuupervita tänder. Kul att mina annars jävligt kassa tänder var bra på något: Färg! (Ej form!)

Nåja. Jag kommer ut från tandläkaren och hela munnen känns allmänt konstig. Det är svårt att prata och det känns bisarrt att ha tänder som är lika långa som alla andras tänder. Förutom detta har jag en helt bedövad överkäke. Ja. Fullständigt. Trots detta bestämmer jag mig för att äta någonting. Jag är hungrig! Vad köper jag då? Jo. Eftersom jag är en komplett idiot köper jag en grillad korv med ketchup. Till detta en apelsinfestis med sugrör.

Fel 1: Ketchup! Det är sliskigt och känner man inte sin överkäke vet man inte heller var man kladdar. När man inte heller vet hur man ska tugga med sina tänder flyger ketchup överallt. Jag kom in på Systembolaget med ketchup i hela fejan.

Fel 2: Sugrör! Är jag en idiot? Med bedövad överkäke är det ganska svårt att få till ett sug och när man dessutom har tänder som är i vägen är det stört omöjligt. Jag såg inte klok ut. Jag menar det. Jag såg ut som en tvååring som försöker äta och dricka. Det hade inte varit helt fel med haklapp.

När får jag då de riktiga kronorna? Förhoppningsvis om två veckor. De kommer att vara snyggare, vitare och inte sitta ihop med varandra. De kommer dessutom att ge mig ett stabilt bett vilket jag är mycket glad för! Kanske får jag mindre ont snart -hurra hurra! 

Jag har störst problem med att säga f. Varning! Dock ska det sägas att min tandläkare tyckte att det var helt fantastiskt att det inte lät värre när jag pratade. Tydligen är jag en grym talang på att prata i nya tänder. Alltid kul att få vara bra på någonting.

Kommentarer

Postat av: B Diddy

Publicerad 2007-01-26 17:30:18

"att prata i nya tänder" - se där en mening som aldrig skrivits förr i hela litteraturhistorien.
Underbar ketchup-historia! Den slår Dudley Moores bedövade kaffespill i "Blåst på konfekten" med framtandslängder.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-01-26 17:34:35

Ja, jag är en idiot, men det gick ganska bra att äta pizza!

Postat av: Isak

Publicerad 2007-01-26 21:19:03

Jag längtar tills jag får se the gadds. Hade jag varit där hade jag tuggat maten åt dig, the way young lovers do.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-01-27 11:20:11

Du är så himla snäll! I love you yeah yeah yeah!

Postat av: B-Daddy

Publicerad 2007-01-27 11:23:03

Så... eh.. romantiskt.
Love, pathologically.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-01-27 12:16:50

Vi älskar inte varandra på ett normalt sätt, det är helt sant! :P Romantik för oss är... något annat än för andra. Mango är sjukt romantiskt, by the way!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela