Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Fetma

Publicerad 2007-07-17 20:04:38 i Ålder/utseende,

Alltså, det är ju hemskt, men jag och Isak tycker att fetma är ganska äckligt och idag såg Isak en man på Rönnskär som var så fet att han snarkade fast han var vaken. Hur kan man låta det gå så långt? Ja, jag vet, jag vet, jag är mycket politiskt inkorrekt men för mig är övervikt detsamma som alkoholism. Ett beroende. Man bör göra något åt det. Visst, det finns någon ynka procent som har fel på ämnesomsättningen eller något liknande, men majoriteten av alla som lider av sjuk fetma kan göra något åt det. Jag har aldrig varit där, så jag vet inte hur det känns, men det är otäckt!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2007-07-17 23:38:34

Håller verkligen med dig, jag och Linnea fastnade framför tv:n en gång och det handlade om en som vägde 500 kg ...det handlade om massa andra oxå och man fattar inte hur dom tänker , men som en av dom sa att en som har matproblem har det ju nästan jobbigare än en alkolist pågrund av att mat måste man ju få i sig och då blir det ju ännu svårare att komma ifrån det

Postat av: Tomas

Publicerad 2007-07-18 06:44:11

undrar om det är han som jobbar på meksidan då vet jag nog vem "isse" menar och håller med om att han är SJUKT tjock

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-07-18 12:58:59

Många gånger beror övervikt på ätstörningar, som tex BED (binge eating disorder), vilket är typ andra sidan av anoreximyntet. Jag trodde att du av alla människor skulle ha en annan syn på det än att du blir äcklad.
Jag försöker verkligen att inte ta illa upp över det du skrivit. Verkligen.

Postat av: Kajsa

Publicerad 2007-07-18 18:16:29

Jag tycker verkligen inte man ska kasta sten på nån utan att man vet deras livshistoria och vet exakt varför de har hamnat där de är eller är som de är.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-07-19 08:53:14

Tam, jag kastade verkligen inte detta på dig, ledsen att du blev ledsen, men du lider inte av sjuk fetma (vilket jag alltså pratade om). Jag överdrev dessutom för att skapa diskussion. Kajsa: Absolut, man ska inte döma någon, men det finns verkligen de som borde göra något åt det. Varför äta pizza om man är sjukligt fet? Om jag blev alkis skulle jag gå till AA på en gång, det finns ju hjälp att få! Jag har själv lidit av ätstörningar och då gick jag till doktorn och fick hjälp och blev frisk.

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-07-19 10:23:38

Nej du, jag vet inte det jag. För det första: "Överdriva för att skapa diskussion" låter väl fint, men jag tycker ändå att du kunde tänkt efter före.
För det andra: Det var ju knappast som att du en dag vaknade som anorektisk, gick till doktorn på eftermiddagen och var frisk till kvällen. Det tog många ÅR, vilket det ju gör att ta sig ur ätstörningar. Hur kan du och Isak ta er "rätten" att äcklas över och döma vuxna människor? Så vitt ni vet kanske de är mitt i behandling? Och om de inte är det - so fucking what? Låt folk leva hur de vill.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-07-19 16:09:12

Alltså, jag är verkligen ledsen att du tog illa vid dig, och naturligtvis får alla leva som de vill. Det säger jag inget om. Jag ber om ursäkt om jag tog i för hårt. Äcklas var ett dumt och för starkt ord. Jag menade dessutom inte fetma/övervikt i den vanliga bemärkelsen utan de som snarkar trots att de är vakna och knappt kan gå uppför trappen.

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-07-19 16:40:08

Okej. Jag överreagerade nog en aning jag med.
Men killen på Rönnskär kanske har polyper? ;-)

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-07-19 17:44:35

Det är lugnt, ibland måste man få bli förbannad, precis som jag blev på snarkjävel, för jag lovar att du också hade tyckt att det var lite otäckt. Ja, kanske har han det? Eller pollenallergi? Nu måste jag fan gå och duscha, för annars kanske jag också börjar snarka när jag är vaken.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela