Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Gert Fylkinghumor

Publicerad 2007-07-15 03:38:41 i Umgänge/citat,

Idag var det familjedag i syrran och Freddes stuga.

Närvarande:
Johanna (med bruten fot, lång historia))
Fredrik
Tomas (Fredriks lillebror, 19 år)
Anneli (Fredriks lillasyster, 12 år)
Anki (Fredriks mamma)
Micke (Fredriks mammas sambo)
Jag
Mamma
Pappa

Wille är på semester med Elin och Isak blev kidnappad för svensexa, så de kunde inte delta.

Jag, mamma och Anki pratar i köket.

Pappa till Micke:
Hur kan tre kvinnor utgöra ett hönshus?
Micke: Ja, fem kan ju utgöra ett horhus.
Båda: HAHAHAHAHAHAHAHA

Pappa till Micke: Vet du vem som bor sämst?
Micke: Näe.
Pappa: Snoppen.
Micke: ?
Pappa: Han delar ju rum med två nötter och har ett rövhål till granne.
Båda: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Så där fortsatte det i all evig tid. Gert Fylking satt på tomten ta mig fan. I sin rosa sparkdräkt. Jag lovar! Det värsta är att jag också skrattade. Jag skrattade! Åt det där! Gör ni det? Det är ju hur lågt som helst. Det är inte ett dugg bättre än "Kom Ketchup så går vi." Eller?

Farmor och farfar kommer på bröllopet!

Jag: Jag började gråta när ni sa att ni inte skulle komma på festen.
Farfar Bertil (på bondska): Nä, nog bör du spara lite tårar. Du hinner nog flänna efter att du har gift dig.

Hahahahaha

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2007-07-15 23:01:47

Hahaha jag skulle nog ha skrattat åt det iaf :) vad roligt att dom kommer på bröllopet!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-07-15 23:13:37

Jo, det känns jätteroligt.

Postat av: Bek

Publicerad 2007-07-19 21:28:00

I min folkbildande nit känner jag mig nödgad och kallad att upplysa populasen om något jag själv inte hade insett fram till för ett par år sedan - nämligen att ketchuphistorien från början är en engelsk ordvits, som ju faktiskt inte blir ett dugg kul i översättning.
I originalet ska mamma Tomat och barnen Tomat gå över vägen, men minstingen är långsam och blir Splat! överkörd av en bil.
Då säger Mamma Tomat trött:
"Catch up".

Postat av: Bek

Publicerad 2007-07-19 21:30:23

En gamling i Fylkingstil:
En cellist kommer till doktorn och är bekymrad.
- Jo, se doktorn, det är lite pinsamt. Varje gång jag spelar på cellon får jag stånd. Det känns genant när jag sitter i orkestern, särskilt på konserterna.
- Jahaja, det får vi titta på. Har du cellon med dig?
- Javisst.
- Okej, ta och spela lite så får vi se.
Cellisten tar fram cellon och spelar några takter. Han får omedelbart stånd - och det får doktorn också!
- Ja snälla doktorn, vad kan det bero på?
- Det är väl inte så konstigt, säger doktorn. Du spelar ju som en fitta.

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-07-22 17:04:23

Jag känner naturligtvis till Catch up, det har jag vetat sedan jag var typ 16. Bek, du är så efter dig. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela