Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Idiot

Publicerad 2007-07-09 00:46:21 i Krönikor,

Ville köpa öl ? ringde 112


Nekades alkohol på bensinstation
När den unge mannen inte fick köpa öl på Statiol i Umeå så ringde han larmnumret 112 och undrade varför.
? Där spriten går in går vettet ut, säger Dan Andersson, vakthavande befäl vid Umeåpolisen till sr Västerbotten.
Klockan var fem på fredagsmorgonen när mannen ringde 112. Han stod då vid Statoil och hade nekats att köpa öl. Varför är oklart, men mannen beskrevs av polisen som märkbart berusad och ?påtagligt påverkad av alkoholhaltiga drycker?.

"Vettet ut"
Polisen åkte till macken men då hade mannen, som sa sig vara 18 år, försvunnit från platsen.
? Den gamla devisen sprit in, vettet ut stämmer väl in på detta beteende, uppger polisen.

Detta kan man idag läsa på aftonbladet.se. Jag säger bara en sak: IDIOT! Vilket djävulskt i-landsproblem. Visst kan man bli sugen på öl, men har man inte med sig legitimation får man faktiskt skylla sig själv. Att ringa 112 är ungefär lika smart som att hoppa från sjunde våningen när man är livsglad. Någon kanske ligger och dör och när frun ringer 112 hamnar hon i telefonkö för att någon idiot är besviken över att han förvägrats öl. Jag sätter 100 spänn på att han inte ens var 18. Var han det ska han skämmas och gärna skändas. Idiot! Ja, han kanske är alkoholist och ja, det är en sjukdom. Ja, han kanske var tokfull och när man är tokfull kan man göra tokiga saker, men ringa 112? Vad tänkte han? Att sköterskorna genast skulle sympatiskicka ett helt flak öl till honom? Gör om och gör rätt, mongo! Jag blir så oerhört fascinerad när jag tänker på hur oerhört många idioter det finns. Den här personen bor i samma stad som jag förmodligen. Jag skäms å Umeås vägnar!

Kommentarer

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-07-09 00:47:40

Jag borde ha skrivit att jag skäms OERHÖRT, hade blivit tre oerhört på mycket kort tid. :)

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-07-09 14:54:17

Hehehe. Oerhört roligt.

Postat av: Fredde

Publicerad 2007-07-10 21:42:48

Samtidigt är det ju hilarious :) Tänk om en polare gjorde ngt så korkat. Jag skulle aldrig sluta skratta.

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-07-11 01:04:09

Du har så sant, Fredde, så sant!! Men frågan är: Ska Bonnie komma till bröllopet?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela