Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Och kaffet smakar bra och har ett överkomligt pris

Publicerad 2007-07-23 00:04:27 i Umgänge/citat,

Kvällen innan avfärd från Falun kläckte pappa ur sig att jo, jag och Johanna skulle nog få 1000 spänn på IKEA. Jag blev väldigt väldigt glad. Bröllop kostar multum och är ingenting jag rekommenderar. Jag spenderade glatt 800 av farsans cash på diskhanddukar, badhanddukar, förvaringsjox, vinglas, champagneglas, snapsglas, knivar och diverse annat. Pappa köpte badsalt samt en klocka med tydliga siffror till farmor Yvonne och farfar Bertil. Han var väl pank, stackaren.

Bäst i Falun: När pappa en festlig kväll skrek: Skit ned dig, bajsjävel! till Johanna. Eller kanske när treåringen Malin låtsaspratade i telefon och Johanna frågade vem det var. Malin svarade mycket seriöst att det var polisen.
Johanna: Vad vill de då?
Malin: De ska bara komma och hämta din pappa.

Det kanske hade behövts ibland. Pappa är galen när han har barn omkring sig. Han låtsas att hans hand är en myrslok precis hela tiden. Dessutom bet han treåringen i foten så att hon skrek riktigt länge. Femåringen undrade varför min pappa är som han är. Vad fan skulle jag säga? Sanningen? Att han är fullständigt från vettet? Idag gjorde han barn ledsna igen! Grannungarna cyklade på vägen utanför vårt hus. Plötsligt sa en av ungarna att det var dags att cykla hem.
Pappa: Ja, det var en himla otur, för det är gratis glass här idag, men då kan ju inte ni vara med på det.
Ungarna blev tysta.
Pappa: Kanske kan ni vara med nästa gång?
Ungarna är tysta och cyklar sedan bittert iväg.
Jag: Men så jävla taskig. Jag trodde att du åtminstone skulle erbjuda dem att stanna.
Johanna: Du, vi har inte ens nån glass...

Min pappa kommer kanske aldrig att få träffa eventuella barnbarn. Vi får se.

Kommentarer

Postat av: Tomas

Publicerad 2007-07-23 15:16:04

haha Åke är ju kingen :)

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-07-23 16:33:51

Haha, eller säret? Jag vet inte vilket...

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-07-23 19:52:25

HAHAHAHAHAHAHAHA! ÅKE LINDQUIST förtjänar VERSALER till allt han gör! Du får hälsa honom från mig.

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-07-23 19:54:11

...och på tal om pappor så älskade min dig. Han har pratat om hur rolig du är varenda gång vi ringts sedan dopet. Du är: härlig, rolig, skvatt galen, en dåre, fantastisk och en massa annat enligt honom.
Han sa även att han till fullo förstår varför vi är vänner. Hmmm...
Och han hälsar.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-07-23 20:23:04

Ja, vad ska man säga. Min pappa fattar inte att barn inte är som vuxna... Hahaha, ja du är ju härlig, rolig, skvatt galen, en dåre, fantastisk och en massa annat enligt mig, så jag förstår också din pappa :) Hälsa så mycket, jag ska hälsa min, men han är i Kiruna just nu. Förmodligen för att skrämma barn. Nya jaktmarker för barnskrämman.

Postat av: Bek

Publicerad 2007-07-26 18:22:46

Vad kan man säga? Family Guy.

Postat av: Malin

Publicerad 2009-05-03 09:06:20

Hahahaha! Gillar det din pappa sa om gratis glass!



Hamnade på ditt inlägg på nåt vis och började läsa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela