Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Datorjävel

Publicerad 2007-06-14 11:52:14 i Det är fan sant,

Ja, datorn har totalpajat som många av er vet, och jag har inte haft tid att blogga från jobbet förrän nu. I sommar kommer jag inte att ha någon dator tillgänglig förutom på jobbet och hos svärfars, men jag ska verkligen försöka uppdatera bloggen så ofta som möjligt.

Igår gick vi ut med arbetslaget och det var mycket trevligt. När vi kom ut från News, lite runda under fötterna och med varsin cigg i munnen, gick tre av mina elever förbi.
- Va?! Röker du?
Jag gjorde exakt som eleverna gör, det vill säga gömde ciggen bakom ryggen, som ett sista försök att rädda mitt goda anseende. Det var så klart för sent. Så nu vet jag vad jag ska göra i höst. Berätta att det var en engångsföreteelse. För evigt. Amen! Pinsamt, pinsamt, sa Pär Parbring.

Det är bara två månader kvar till bröllopet och vi längtar väldigt mycket, jag och Isak. Några har ringt och anmält sig och några har så klart tackat nej. Det verkar till exempel bli ganska tunt från min släkt och Alex, Mackan, Erik och Tor kommer tyvärr inte. De är fast på olika platser i världen. (Norge och London närmare bestämt.) Vi var lite rädda att det skulle bli för trångt, så nu behöver vi inte oroa oss så mycket för det längre.

Man måste så klart ringa och anmäla sig eller förtydliga att man gör en anmälan när man träffar mig eller Isak. Många häver ur sig: "Vi kommer", men det behöver understrykas så att vi är säkra på att vi har förstått. De blivande makarna Karlsson är lite tröga.

Jag går på "semester" måndag eftermiddag. Eller ska jag säga: Från lärare till vårdbiträde? Det känns inte jätteinspirerande att byta från världens roligaste jobb till ett helt okej jobb, men jag behöver pengarna. Jag och Isak kommer att bo i världens mysigaste lägenhet i sommar, vilket är mycket positivt. Kom och hälsa på i Skellhell!

So long så länge! Nu ska jag städa mitt skrivbord.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2007-06-14 15:46:07

Jag har oxå haft dataproblem och vet ännu inte om det är löst ännu men nu funkar iaf datorn så jag håller tummarna för att den inte ska pajja för tredje gången för då måste jag kanske köpa en ny dator :/
När är det du kommer till skeå?

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-06-15 08:07:14

Kommer måndag em. Nu ska vi ha info i matsalen innan vi drar till Skeppsvik för utvärdering. :P
Kram!

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-06-15 12:42:50

Kommer inte Erik o Tor!? Men faaaaaan.

Postat av: Bek

Publicerad 2007-06-16 09:20:03

Nu vill jag veta: Parbring???

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-06-16 18:13:56

Parbring som i Pär Parbring. En bekant till oss från gymnasiet som inspirerat till det hemmagjorda ordspråket ovan, som för övrigt från början myntades på ryska.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-06-17 19:23:43

Och på ryska heter det: Neodobna, neodobna, Pär Parbring skazal!

Postat av: Bek

Publicerad 2007-06-17 21:51:46

När jag gick på kramasmedkuddarpedagogutbildningen i Burträsk fanns det en lärare där som hette Kjell Parbring. Men jag tror inte han talade ryska. Däremot vill jag minnas att han var katolik! Eller i alla fall rödhårig. Eller om det var skäggig. Äh.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-06-17 21:57:03

Det var mycket riktigt Pär Parbrings pappa! Jag talar ryska, därav språkvalet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela