Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Midsommar

Publicerad 2007-06-22 01:09:41 i Bröllop/firanden,

Svägerskan Sara kommer hem från ett arbetspass och ropar att nu nu nu. Alla vet. Idag vänder det. Från och med idag blir det mörkare ute och jag har inte ens märkt att sommaren har börjat. Visserligen är det ganska grötigt i huvudet nu. Inte manna. Risgryn. Men ändå!

Det är sedan 50 minuter tillbaka midsommarafton. Alla kommer att vara klapp kanon imorgon, men inte jag och Isak. Vi ska på bröllop i Sundsvall på lördag och måste åka tidigt så imorgon firar vi med svärmor, vilket faktiskt bara känns skönt och bra. Det är ju så jobbigt att vara full. För att inte tala om att vara bakis. Nu tänker alla: "Äh, ni ska ju på bröllop på lördag så ni får ju ändå vara fulla i helgen." Planen är dock att ta sig från Sundsvall rätt tidigt på söndag för att städa läggan i Umeå. Eventuellt får vi folk som bor där. Dessutom vill jag gärna uppleva bröllopet, då brudparet betyder mycket för mig. Alltså: Jag har blivit gammal. Eller så är jag bara trött på fest, vilket torde vara sunt.

Nu blir det vinter igen och banne mig; det känns förjävligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela