Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Åh pappa haj dudududududu

Publicerad 2007-03-22 17:30:56 i Musik/lyrik,

Jag minns en lärare jag hade i 6:an som tvingade oss att sjunga följande:
Å då kom hajarna, HAJARNA, HAJARNA, HAJARNA
Å pappa haj dudududududu (låta grov)
Å mamma haj dudududududu (låta mammig)
Å morfar haj dudududududu (låta ännu grövre)
Å bebis haj dudududududu (låta barnslig.)
Och så vidare.

Vi fick även sjunga:

Å Hedvig är här
å Mattias är här
tänk så roligt att Ronnie är här!
Tack och lov!
Å i vårt glada lag så har vi
Frida här idag.
Tänk så roligt att Lovisa är här.

Sedan började låtjäveln om tills man hade nämnt alla i klassen. Vi sjöng även:

Har du hört historien om fönsterkroken Niklas?
Han sitter i sin fönsterkarm och väntar på att vickas.
Öppna mig och öppna mig och öppna mig jag väntar.
I KANON!

Vad fan tänkte hon med? Vi ville ju sjunga White lion och Guns N' Roses och sådant. Gud vad vi avskydde musiken i 6:an. Alla saknade den riktiga musikläraren, Bengt, jättemycket. Fuck you, outbildade lärare!

Kommentarer

Postat av: Petter

Publicerad 2007-03-22 19:07:41

Men vad hade minnet av musiklektionerna varit utan dessa klassiker? Att sitta och minnas knäppa lärare och tåkiga lektioner är ju något värt i sig; kanske hade du inte alls haft några minnen av musiken ifall du inte hade haft samma avsky.

Postat av: Jennie

Publicerad 2007-03-22 19:24:40

Haha! Precis de låtarna fick vi också sjunga men kanske inte i 6:an dårå.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-22 19:43:27

Haha sant, men jag minns musiken med Bengt ännu bättre, fast det är tråkigare att berätta om det i en blogg... :) Näe. Kanske inte 6:an. Så sant, Jennie!

Postat av: Bek

Publicerad 2007-03-22 19:57:29

Men det är fantastiskt vad låtarna man sjöng i grundskolan har bitit sig fast i hjärnan! Jag menar, vad har man rent evolutionärt för nytta av att kunna:

Tango i Sevilla!
Tango i Sevilla!
Och hela staden dansar,
och binder blomsterkransar,
för det är vår och karnevaaaaaaal!

Postat av: Bek

Publicerad 2007-03-22 19:58:36

Men jag vill också tipsa om en låt man BORDE sjunga i skolan, gärna varje dag:
http://bek.blogg.se/261006171141_alla_kan_tralla.html

Postat av: Bek

Publicerad 2007-03-22 20:12:04

"Fuck you, outbildade lärare!"
Åh, det måste få bli lärarfackens slogan i nästa avtalsrörelse!!!

(och för att få de utbildade att organisera sig: "Fack yourself, utbildade lärare!")

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-23 07:58:34

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. ÅT ALLT, ta mig fan! :)

Postat av: Bek

Publicerad 2007-03-24 12:00:00

Äh, du är säkert fortfarande klapp kafull.

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-24 12:55:45

Hihihi!
Jag brukar faktiskt sjunga mittensången för Tea när hon ska sova. Såhär:

Mamma är här
Tea är här
Tänk så bra att min bäbis är här!
För i vårt glada lag har vi Snårpan här idag
Tack och lov för att spanar'n är här!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-25 18:10:32

Jag är KLAPP KAFULL! Den funkar ju också! :)

Postat av: Bek

Publicerad 2007-03-26 18:01:31

Men vad kul: "klapp-kafull" är ju det ljud som uppstår när man snubblar på en tröskel (klapp!) och tar några klumpiga steg framåt alt. ramlar omkull (kafull!).
Se där ett ljud- OCH rörelsehärmande ord!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela