Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Andra chansen

Publicerad 2007-03-04 02:12:18 i Schlager,

Andra chansen var en besvikelse. I ett startfält där Jimmy Jansson framstår som en riktigt duktig artist är det enkelt att vinna. Fastän jag egentligen inte hejade på någon är jag upprörd. Förutom Nanne tyckte jag att Sanna Nielsen och Sonya Aldén var klart vidrigast. Även om Jessicas låt inte var så bra kickar hon ju Sannas ass. Jaja, det är en melodifestival, men Sanna Nielsens koreografi var ju någon typ av aerobic basstöld och sjöng hon inte med 50-talsfilmröst? Pinsamt, pinsamt, sa Pär Parbring! 

Andra chansen åsido. Årets final kommer att bjuda på flera bra låtar. Visst, Ola Salo and crew kommer att vinna, men Andreas Johnsson, Sebastian och kanske även Måns har riktigt bra låtar som hade vunnit vilket annat år som helst. (Utom mot Carola som alltid är i en klass för sig oavsett vilken låt hon framför.)

Magnus Uggla lämnade efterfesten strax efter elva. Vad har hans medverkan i melodifestivalen givit honom? En semifinalsplats i andra chansen och en förtalsanmälan. Han riskerar två års fängelse för att han inför flera miljoner tittare har sjungit att han ringer efter en skum polack när han och frugan har tråkigt i sängen. Jag känner verkligen igen den här typen av gnäll för ingenting. Vi minns alla hockeyspelaren Per Ledins tjockpåhopp på Tommy Salo. Medlemmarna i De superfetas riksförbund (eller vad de nu kallar sig) blev übervilda och anmälde honom till någon nämnd av något slag. Har inte folk bättre saker för sig? Ska jag anmäla de som drar dum-blondin-skämt? Nä. Jag tänkte väl det.   

Kommentarer

Postat av: Samantha

Publicerad 2007-03-04 10:33:36

Jag tänkte också på det igår. Har folk verkligen inget bättre för sig än att typ sitta och leta efter något som kan "liknas" vid ett rasistiskt påhopp? Och i samma stund om textraden sjunkit in i deras minihjärnor hojtar de "RASISM" och fattar egentligen vad det betyder. Eller nåt annat för den delen. Nåja. KOnstigt är det i alla fall...

Postat av: Idha

Publicerad 2007-03-04 11:03:24

Ja, alltså när sådant där händer vill jag verkligen rösta blått, fastän jag är röd i grunden. De som ringer och anmäler folk (för att de inte orkar engagera sig i något vettigt, tex ett jobb) förtjänar ta mig fan ingen a-kassa!

Postat av: Bek

Publicerad 2007-03-04 14:33:12

Sådär säger man väl inte om folk som ringer i telefon! Jag ska anmäla dig till Telia!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-04 14:35:29

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Nöjet är helt på min sida!

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-04 20:40:32

Varför dissar du Sonja? Jag började gilla den låten efter ett tag. Fast det är roligt att det låter som att hon sjunger:
"För att du älskar som jag. För att du älskar Son-ja."
Det skrattade jag åt varje gång hon sjöng.

Postat av: Bek

Publicerad 2007-03-04 22:55:37

Jag lyssnade på den låten i ungefär 1 1/2 minut, och ändå kände jag att jag fått höra texten från femtiotolv dansbandslåtar. Det är effektivitet det!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-04 23:59:30

Sonyas låt ger mig skolavslutnings- eller begravningsvibbar, typ "Tillägnan" eller "Lova att du aldrig glömmer bort mig." Nej. Går fetbort.

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-03-06 13:40:56

Vad betyder egentligen en rad som "Förutom Nanne tyckte jag att Sanna Nielsen och Sonya Aldén var klart vidrigast."... Sanna och Sonya var KLART vidrigast... förutom Nanne som var ännu vidrigare? Jätterolig formulering hur som helst! *tummen upp*

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-07 01:49:59

Ja. Sanna och Sonya var KLART vidrigast, förutom Nanne som var ÄNNU vidrigare. Nanne spelar i en egen division som inte ryms i någons vokabulär. Hon är ännu vidrigare än klart vidrigast. Det var så jag menade, du förstod helt rätt. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela