Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Att tjädra

Publicerad 2007-03-11 20:52:34 i Umgänge/citat,

Att tjädra, verb, betyder att ge sig ut på vägarna och köra ihjäl så många tjädrar man bara kan. Isak tjädrade nästan på väg till Tärnaby.

Strax före Lycksele fick vi syn på tre fåglar. En låg på vägen - död. Två stod bredvid och sörjde. Vad gjorde Isak? Jo. Han var för det första jävligt nära att köra på en av de levande tjädrarna. Tack och lov lyckades han dodga denne, men körde istället över tjäderliket som faktiskt innan det var ett vackert lik. Vilken chock för de sörjande. Jag skulle inte bli glad alltså! Där sitter man vid vägkanten och sörjer sin kompis när någon blådåre först nästan kör över en själv och sedan skoningslöst krossar ens döda kompis! FY FAN!

Tärna var fantastiskt. Vi hade vansinnigt roligt. Jag och Mandy blev dock uppvaktade av ett riktigt sär. Han var från Holmsund, luktade smältost (ja smältost, inte smält ost), var förmodligen oskuld och hade hyrt en sexbäddarsstuga åt sig själv. Tragiskt.


SCHLAGER:

The Ark var överlägsna. Marie Lindberg var inte så dålig som jag mindes henne, men ändå inte särskilt bra. Varför fick Sebastian inga röster av folket? Varför kom Tommy Nilsson sist? Han borde ha kommit näst sist. Sämst av alla var nämligen Anna Book. I den hårda konkurrensen visade det sig att Samba sambero suger fett. Synd att den inte sög fett från just Anna.

Kommentarer

Postat av: Fredde

Publicerad 2007-03-11 23:19:37

sebbe fick inga röster för att han och Måns var så jävla lika men måns var bättre.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-12 07:55:47

Det tror jag är en felaktig analys. Jag tror att Sebbe föll i Andreas Johnsonfacket. Sebbes låt liknade ju inte alls Måns

Postat av: Kajsa

Publicerad 2007-03-12 10:27:27

Båda två är ju idoler och vet man vem måns är så vet man vem sebastian är. Jag tror folk jämförde idolerna med varandra och tyckte att måns var bättre...eller iaf snyggare/charmigare. Dessutom var sebastians låt så intetsägande att jag tror den försvann och blev bortglömd direkt.

Postat av: samantha

Publicerad 2007-03-12 12:02:02

ja rätt låt vann. pinsamt nog tyckte jag att sanna nielsen var bra också. jag som aldrig tålt henne förut. men nu undrar jag: när går finalen i finland av stapeln?

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-03-12 15:05:24

Du jag vet fasen inte när den är! Finalen alltså. Jag tyckte att Sebastians låt var riktigt bra, tredje bäst. Mycket bättre än Måns. Jag håller med kvällstidningarna, att Sebastian drunknade i Ark och Johnson. Båda är idoler men det finns ju inga andra likheter!

Postat av: Emma

Publicerad 2007-03-12 15:53:14

Finalen är den 12 maj :) så det är ju ett tag kvar.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-12 17:05:56

TACK EMMA! Bra information! :)

Postat av: Kajsa

Publicerad 2007-03-12 17:11:33

Altså, Andreas Johnson...Han är typ tråkigast i världen. Okej, han kanske sjunger bra, men skriva låtar kan han då inte. Jag lyssnar hellre på en katt som försöker hålla sig fast i ett fönster än på en av han låtar...usch, usch, usch. Det måste pågå hjärntvätt i sverge eftersom så många tycker han är bra. Eller folk kanske bara vill somna när de lyssnar på musik.

Ja, jag vet, smaken är som baken etc, men det här är jag nästintill oförstående för.

Postat av: Bek

Publicerad 2007-03-12 17:34:28

Bättre The Ark i finska finalen än färsk fisk i analen.
Jamen kom på en bättre själv då.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-12 18:08:05

Haha, jag tycker att båda Johnsons schlagerlåtar har varit bra :) Som sagt: Smaken är som baken. HAHAHAHAHAHAHAHAHA. Alltså Bek. Näe, jag kommer inte på någon bättre, men jag vet inte om det innebär att din var bra. :)

Postat av: Bek

Publicerad 2007-03-13 11:33:59

Som en tjejkompis sa med ett belåtet flin:

"Smaken är som baken, det vill säga perfekt!"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela