Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Elevlärare

Publicerad 2007-03-15 16:06:36 i Skola,

Nu har det hänt IGEN! Jag har blivit tagen för elev IGEN! Denna gång av syokonsulenten. Temadag på skolan, jag och Jonas ansvarade för en grupp elever och följde dem till information inför gymnasieval med syon. Jag höll upp dörren för eleverna och satte mig sedan längst bak.
Syon: Ja, jag har några gymnasiekataloger över. De räcker inte till alla, men ni får väl titta två och två.
Syon gav mig en gymnasiekatalog som jag raskt skickade vidare till en elev.
- Varför gör du så där? frågade syon.
- Ja men jag behöver ju inte titta.
- Varför inte det då? sa syon.
- Därför att jag är lärare.
Alla elever började skratta, vilket gjorde att syon trodde att jag var en elev som drev med henne. Men härligt. Jag var tvungen att börja samtala med en elev om seriösa saker så att syon skulle tro på mig. Till slut gjorde hon det. Hon blev även skittrevlig. Så klart.

Hur jävla svårt ska det vara? Jag är elva år äldre än ungarna. TITTA EFTER. Det syns om man tittar efter. Jag var till och med lång idag i mina högklackade skor. Säkert 1.72. BLÄÄÄ.

Efter föreläsningen påminde en av mina elever mig vänligt om att "vi har NO-prov på fredag." Jag lovade honom att jag skulle plugga stenhårt...

Lärare, mattant, syo. Snart är det väl någon rektor som undrar varför jag får lön för att gå på högstadiet.

Kommentarer

Postat av: Bek

Publicerad 2007-03-15 17:43:17

Jag tycker du är duktig som skriver så bra för att vara femton. Men får man verkligen gifta sig då?

Postat av: Kajsa

Publicerad 2007-03-15 20:54:03

Hon är ju iaf byxmyndig! :P

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-15 21:11:04

Hahahahahahahaha. Visst är jag SKITADUKTIG? :) Jag tror att man får gifta sig. Med målsmans tillstånd. Mamma säger ja. Tyvärr är jag inte byxmyndig. Jag var det framtill Sverige gick med i EU, men nu är det 16-årsgräns. Förbannat! Jag ska anmäla Isak.

Postat av: Bek

Publicerad 2007-03-16 08:42:28

Men du har i alla fall fyllt moppe. Om om Isak bara skaffar en tusenfotingmustasch, en Puch Dakota och skor så stora att han ser ut som ett L så ska ni nog se jämngamla ut.
http://www.knappnytt.nu/ShowEpisode.aspx?id=4

Postat av: Your sister =)

Publicerad 2007-03-16 14:26:24

Alltså det finns ingen normal syokonsulent, jag har i alla fall inte stött på någon ännu! Om du vill kan jag spöa henne?

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-16 20:36:09

Whaaa! Jag hittade just "Alexandra" på youtube! Obetalbart.

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-16 23:28:41

Oj! I min upphetsning över nostalgitrippen råkade jag posta kommentaren under fel blogginlägg. Sorry.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela