Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Gräsänka

Publicerad 2007-03-07 01:35:22 i Det är fan sant,

Igår jobbade Isak natt. Idag jobbar Isak natt. Det var väldigt länge sedan jag tyckte att det var jobbigt att sova ensam men idag är det det och allt allt allt är AFTONHORANS fel! Ja. Aftonbladet kör en artikelserie om kvinnor och hjärtinfarkt och som före detta paniker klarar jag inte av information om sådant. Jag blir fullständigt knäpp och får panikattack på panikattack, särskilt som jag i början trodde att mina panikattacker var just hjärtinfarkter. Symptomen är ju skrämmande lika.

"Käksmärtor kan vara ett tecken på...."
Där har jag slutat läsa och gått helt in i den hjärtinfarkt jag upplever.
"Har du en släkting som dött före 62 i hjärtinfarkt bör du...."
GOGONGGOGONGGOGONG tickar hjärtat och inte på något Dirty Dancingfånigt sätt. Nu är det ambulans och dödendöden.

All logik säger förstås att jag inte alls ligger i riskzonen för att drabbas av någon hjärtinfarkt, men det hjälper inte mot det som händer inuti mig. Det är säkert jättebra att Aftonbladet informerar kvinnor om riskerna för hjärtinfarkt, men vi paniker klarar inte av det så kan de inte lägga in någon varningstext före artiklarna?  "Varning. Om du lider av/har lidit av paniksyndrom bör du inte läsa den här artikeln." Det skulle vara väldigt bra. Ungefär som med åldersgränser på bio. Det säger ju sig självt! För att få se vissa filmer måste man ha uppnått en viss ålder. För att få läsa en viss artikel måste man uppfylla ett antal kriterier. Jag uppfyller inte dessa! 

Jag blir så vansinnig less! Jag som har varit så duktig. Jag får så sällan panikattacker nuförtiden att jag borde få något slags diplom. Jag är numera friskförklarad, stark och vacker under dygnets alla timmar. Nåja. Jag kommer ihåg när det var så här (och ännu värre) varje dag. Man får vara glad för att det inte är så jävligt i alla fall.

Åh gud. När ska man någonsin bli som folk? När man är 50? Äh. Jag är ju trevlig i alla fall.

Kommentarer

Postat av: Bek

Publicerad 2007-03-07 09:26:07

Hitler dog i Berlin.
Har du också varit i Tyskland?
Då kan du vara i riskzonen!!!!!!!!!

Och är du säker på att det där verkligen är tånaglar - eller är det i själva verket skelettcancertumörer som tränger fram?

Och är det verkligen du som läser det här eller den maligna missbildningen i hjärnbarken?

Jag trodde jag var hypokondriker,
men det var bara inbillning.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-07 12:25:59

Jag trodde jag var hypokondriker, men jag var paniker. Lite bättre ändå. :)

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-07 13:49:55

En kram till dig. Och förlåt att jag väckte dig i morse.

Postat av: Bek

Publicerad 2007-03-07 15:13:35

Jag säger som Rocky: jag är inte cynisk, jag är synsk - jag vet att allt kommer att gå åt helvete.

Visst du att en fjärdedel av vattnet man spolar ned i toaletten leds tillbaka och ut i duschen?

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-07 15:17:50

Teas mamma: Ingen fara! Det var dags att kliva upp. Tack för kramen! :D
Bek: FAN VAD ÄCKLIGT!

Postat av: Bek

Publicerad 2007-03-07 15:38:21

Ja, visst är det! Så jag tycker du ska sluta duscha.

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-07 16:06:31

Tssss. He tro ja int på.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-07 16:08:39

Hahahaha, alltså jag är inte ett dugg rädd för äckelgrejer. No problems. Jag kanske inte skulle vilja duscha i bajs (som syns) men så länge det inte syns finns det inte.

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-07 16:20:56

Alltså, är det fortfarande noll-tolerans på att använda ditt riktiga namn? Jag blir knäpp av att skriva samboronbon hela tiden! Eller går det bra att helt enkelt kalla dig sambo? Vi har ju bott ihop...

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-07 16:36:37

Jag har själv slarvat med mitt namn vid något tillfälle, men helst inte :) Sambo går MYCKET bra! :P

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-07 17:37:49

Ellar kanske ditt godisnamn Fizzy? :-D

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-07 17:42:48

Fast du kanske föredrar ditt godisnamn: Fizzy?
Hahahaha!

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-07 17:45:03

Bloggen är galen idag. Först vill den inte posta mina inlägg, och sedan postar den båda på en gång. Alltså inte mitt fel. Inte!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-07 19:14:49

Fizzy funkar också alldeles utmärkt! :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela