Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Je ne suis qu'une fille du port. Une ombre de la rue.

Publicerad 2007-03-31 12:01:18 i Skola,

Magen är nog lite bättre om än inte bra. Det gick bra att jobba onsdag, torsdag och fredag. Igår var jag och Isak på Uffes disputation. Uffe var kingen! Särskilt när han sa följande till opponenten:
- Ja, hade man läst den empiriska delen NOGA hade man ju vetat det.
Opponenten blev högröd i ansiktet. Det var också väldigt roligt när Ulfs mobil ringde mitt i alltihop. Festen var kul. Jag och Petter buggade som gudar. Eller i alla fall Petter. 

Jag borde skriva c-uppsats. Samtidigt säger doktorn att jag ska vila så mycket jag kan. Vila så mycket man kan är svårt. Hur mycket kan man egentligen vila? Från vad? Vad har jag tid att vila ifrån?

Jag hade en jävligt snygg klänning igår i alla fall. Det lovar gott inför nästa vecka som är späckad med arbete. Utvecklingssamtal hela veckan. You won't see me guys! Sedan är det påsklov. Välbehövligt för Lindquists mage.

När jag känner mig riktigt stressad, som inför denna vecka, brukar jag tänka på vad Erika Andersson sa vecka 43 i 3:an på gymnasiet:
- Om vi överlever den här veckan kommer vi aldrig att dö.
Jag kan alltså inte dö, för jag överlevde vecka 43 1999. Ibland tänker jag även på straffavgörandet i Rönnskärscupen 1997. Jag satte straffen. Det var mycket mer pressat än att fixa fyra tolvtimmarsarbetsdagar med magkatarr.

Kommentarer

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-31 17:22:29

Jag hade helt glömt bort att vi är odödliga sedan vecka 43. Skönt, nu slipper jag vänta på grön gubbe vid korsningar.

Postat av: Kajsa

Publicerad 2007-03-31 19:54:31

Att dansa bugg är typ det roligaste som finns:) Och petter är ju bra på bugg...Dansade med honom förra nyåret. Helball! :)

Måste vara tråkigt att ha magkatarr. Har hört att det värsta för en magkatarrmage är starka drycker som Juice och framförallt alkohol. Men jag kanske har hört fel. Krya på dig iaf. Kram

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-04-01 12:15:38

Det stämmer, Kajsa, problemet är att jag har IBS samtidigt, vilket är värre än katarren, så plockar jag bort allt som skjuter på blir det ännu värre. Jag frågade doktorn hur jag skulle prioritera och han sa att det var dumt att plocka bort alla tre dryckerna (kaffe, juice och alkohol) och då smartast att behålla det jag dricker minst av, dvs alkohol. Inte kul när man har två magproblem som krockar med varandra... det ena vill ha kaffe, men då pajar det andra ännu mer. Svår balansgång, men jag mår lite bättre efter alla piller och ska överleva till påsklovet! Det är ett löfte.

Postat av: Kajsa

Publicerad 2007-04-01 12:44:35

Ok. Jag håller tummarna för dig! :)

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-04-01 13:27:05

JAG MED! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela