Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Magkatarr

Publicerad 2007-03-26 08:44:46 i Arg!,

Jag har magkatarr och stressmage i härlig kombo. Inatt har jag sovit en timme. P-Å är i farten igen. Som vi hatar Per-Åke. Han borde inte få leva.* Jag är hemma från jobbet idag. Det var jag även i fredags. Nu väntar jag på att någon på Ålidhems vårdcentral ska ringa upp mig. Klockan 08.25 ringer vi, sa den sega tantrösten. Jag gissar på 10.15 i bästa fall och då kommer samtalet att låta så här om jag får bestämma:

- Men hörru det där är inte akut.
- Nähä, var ska jag ringa när det inte är akut då?
- Till din läkare Lena Stigbrrrrrrrrrrrrrand.
- Men hon har bara telefontid fredag förmiddag.
- Jaha. OCH? UND? AND?
- Flerspråkig sjuksköterska? Spännande, idiotjävel. Vet du hur jävla dum i huvudet du är? Du är så dum så dum så klockorna OCH kossorna stannar. VAR FAN SKA JAG RINGA?
- Till din läkare Lena Stigbrrrrrrrrrrrrrand.
- Som har telefontid på fredag?
- På fredag, ja ja, I'm Ingrid from Sweden, ja ja ja.
- ÄT SKIT ditt acnefejs!

Tyvärr kommer inte jag att få bestämma, så det kommer att låta så här.
- Men hörru det där är inte akut.
- Nähä, var ska jag ringa när jag inte håller på att dö då?
- Till din läkare Lena Stigbrrrrrrrrrrrrrand.
- Men hon har bara telefontid fredag förmiddag.
- Ja, så är det.
- Så jag kan inte få hjälp förrän då?
- Hur tänker du nu?
- Ja, att det inte finns någon som kan hjälpa mig förrän på fredag.
- Näe, just det, precis, jomenvisst, ja.
- Okej, då får jag tacka för hjälpen. (Ironiskt.)
- Varsågod. (Fattar inte ironi.)

LITE SENARE.
Nu har jag pratat med Ålidhems vårdcentral. Följande sades.
- Men hörru det där är inte akut.
- Nähä, var ska jag ringa när jag inte håller på att dö då?
- Till din läkare Lena Stigbrrrrrrrrrrrand.
- Men jag brukar gå till Lars-Arne, jag vill inte gå till någon annan.
- Jaha, men varken Lena Stigbrrrrrrrrrrrrrand eller Lars-Arne är här idag.
- Nähä.
- Men Lars-Arne har telefontid imorgon.
- Fast jag har lektioner på morgonen.
- Ja det är ju knepigt.
- Kan du lämna ett meddelande?
- Jaha. (Suckar.) Ja. Vad har du för personnummer?
Jag uppger mitt personnummer.
- Ja, jag lämnar ett meddelande då.
- Tack så mycket.
- Varsågod.

Inte riktigt som jag trodde, men fan nära! Ni som ska bli sjuksköterskor: Bli inte så jävla sura och tråkiga och inkompetenta som de på Ålidhems vårdcentral. Syrran: Snälla börja jobba som syrra (höhö) på Ålidhems vårdcentral så jag får någon trevlig person att prata med!

*P-Å = panikångest. Döpt av Tammy! Ett bra namn. Jag gillar människor som kan etikettera åt mig.

Kommentarer

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-26 16:44:08

Jag hatar också käringarna i receptionen på vårdcentralen! Jag var tvungen att avboka ett besök hos barnmorskan och ringde i ÖVER TVÅ TIMMAR innan någon svarade (skojar ej - en timme före lunch och över en timme efter). Det finns ju inte ens någon telefonsvarare heller. När någon väl svarade sade jag irriterat att det vore bra om det fanns någon som svarade på något av de 4 (fyra!) nummer man (enligt hemsidan) ska ringa för att avboka besök.
Kärringen: Ja, hmmm, ja...
Jag: Nu sitter nog Inger och väntar på mig eftersom klockan är över två, så kan du vara snäll och meddela henne på en gång att jag inte kommer. Säg gärna att jag försökte höra av mig tidigare men inte kom fram på telefon.
Kärringen: Ja, jag ska meddela henne att du inte kommer. För att du glömde bort din tid, eller hur det nu var...
Jag: NEJ! Jag glömde inte bort tiden. Det var ni som inte klarade av att svara i telefon!
(tystnad)
Kärringen: Jag säger till Inger att du inte kommer.

IDIOTER!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-26 17:11:36

TYPISK VÅRDCENTRALSMENTALITET. ÅH HERREGUD! Jag HATAR fan vårdcentraler. Särskilt de som svarar i telefon. De är så jävla sura och kan aldrig erkänna när de har fel, vilket ditt exempel tydligt illustrerar. Nåja. Det är inte bättre på akuten. När jag kom in med en kraftig allergisk reaktion fick jag vänta typ hur länge som helst på två utbytesstudenter som skulle fylla i försäkringspapper i hundra år. PRIORITERA för i helvete! Puh. Det finns dårar överallt!

Postat av: Bek

Publicerad 2007-03-26 17:59:40

Jag har sagt det förut och jag säger det igen:
INGEN slår surtanterna på posten i Burträsk 1989!

En före-dettas före-detta fick frågan vad han mindes av Umeå från när han bodde här.
- Bra cykelvägar! Ja, och en massa sura kärringar på alla myndigheter.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-26 19:33:14

Ja men fy faaaaan. Alltså jag fattar inte vad det är för fel på dem! Jag skulle skämmas om jag betedde mig så.

Postat av: syster

Publicerad 2007-03-26 19:34:13

Jag kommer ALDRIG att börja jobba på en VC, i alla fall inte om jag måste. VC=WC hahaha. Hur rolig är jag? Syrran

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-03-26 19:34:35

om jag inte måste ska det va!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-26 19:52:56

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA. VC = WC är fan dagens sämta och därmed roligaste skämt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela