Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Oh! A tree in motion.

Publicerad 2007-03-07 19:20:06 i Det är fan sant,

Ibland när jag är på stan (som idag) brukar jag låtsas att jag är en väldigt blid person. Jag säger "oj" jättetyst när jag råkar stöta i någon, ler jättemesigt när en bil stannar vid ett övergångsställe för min skull och har en alldeles ny, vän gångstil. Hur en gångstil kan vara vän? Ja, ni skulle förstå om ni såg mig. Jag spelar vansinnigt blyg när jag ska betala för någonting också.
- Åh tack så jättemycket, viskar jag och går  vänt därifrån. 

Spelar någon annan teater på stan?

Kommentarer

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-07 19:31:41

Ja! Jag så insmickrande gullig och artig att jag själv kan bli illamående. Fast det har blivit mycket bättre sedan Tea kom - när någon krockar med hennes vagn eller släpper en dörr på den förvandlas jag till en rasande krigarkvinna, redo att köra svärdet genom närmsta troll.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-07 19:41:27

HÄRLIGT! Vad skönt att jag inte är ensam... Men alltså, jag är inte bara artig, jag är SKITBLYG, alltså så att de blir helt ställda i kassan. :)

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-07 20:20:53

Hur blyg? Så blyg att du inte svarar när de frågar "var det bra så"?

Postat av: Bek

Publicerad 2007-03-07 20:23:32

Sverige måste vara det enda landet i världen där man inte säger "förlåt" när man krockar med någon. I andra länder säger man "excuse me, pardon me", "pardon", "undskyld" eller "perkele" (nåja)
men vi säger bara... "oj". Ungefär som: hoppsan, där råkade jag visst knuffa till någon men det skiter jag ju fullständigt i.

Fan, en japan skulle väl minst skära av sig nästippen om han knuffade till någon och missade att be om ursäkt för sig själv, sin fula fru och sina dumma barn.
Vi säger: oj.

Men på ett VÄNT sätt, givetvis.

Postat av: Kajsa

Publicerad 2007-03-07 20:53:28

Jag säger förlåt om det var mitt fel, men oftast är det inte det, så då blir det bara ett oj...:P

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-08 02:40:30

Absolut, Tamara. Jag tvingar mig själv att RODNA när de ställer en fråga.
- Och legitimation?
*JAG RODNAR och FUMLAR fram det.*

JAG VET! Jag är sjuk!

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-08 14:13:25

Hahahahaha! Du är galnare än jag trodde!

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-11 20:55:06

Indeed! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-03-13 16:28:56

En gång låtsades jag att jag var blind. Men det var första och sista gången.. det blev jävligt jobbigt när jag "såg" folk jag kände...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela