Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Utan struktur

Publicerad 2007-03-21 19:58:33 i Det är fan sant,

Snart ska jag ha mina utvecklingssamtal. Vecka 14. Det är vecka 12 nu, för er som inte är lärare. Fan vad nervöst, men jag kommer att kicka ass. Jag rockar fett.

Min sambo spelar magic med sig själv sjukt ofta. Det är nästan så att jag undrar om han är normal. Är han det? Peck? Linus? Aaro?

Jag vill ha helg. Har inte haft helg sedan helgen före denna helg. Det är skitlänge sedan. Hurra förresten! Linus pappas disputation räknas som fortbildning för mig. Fan vad lyxigt! Jag får ledigt! Ja, men det är ju fortbildning. Hallå ällääääääär! Han har en mailadress som slutar på educ.umu.se och då är det fortbildning!

Jag måste börja blogga när jag är full. Som Aaro. Det borde gå bättre än detta. Det enda jag har i huvudet är lektionsplanering, utvecklingssamtal, elever, utvärdering och kriterier. Jag bryr mig sååå mycket om mina elever, de är helt underbara. Tyvärr hjälper inte det när man ska blogga. Tur att jag ska bli full på fredag.

Åh när ni tar saken i egna händer
åh när ni gör som de på TV gör.
Då ska ni se att livet får en ny kick!
Prova deras sköna trick.
Åh när ni rycker fram
och gör allt själva,
åh när ni släpper lös i fantasin
är det inget att skämmas för,
grannen gör nog likadant.
Upp med nävarna, kör hårt,
ni ska se att det går (det går det går det går.)
Ni ska se att det går!

Det är det man normalt sett gör när man har urtråkigt och är ensam. Jag skriver ett skittrist blogginlägg istället som helt saknar struktur. Spännande.




Kommentarer

Postat av: Petter

Publicerad 2007-03-21 22:21:38

Du behöver oroa dig; din blivande man är helt normal. Själv försöker jag kanske inte simulera själva spelandet, men det är mycket tid som läggs ner på tankar omkring spelet. Man läser artiklar, skriver, räknar, planerar. Förövrigt låter det som om jag kanske borde kika förbi oftare, så att han har någon att leka med medan du gör... annat.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-21 22:42:48

HAHAHAHAHA! Du får gärna komma förbi oftare, men vi får se vad jag gör medan du är här...

Postat av: Petter

Publicerad 2007-03-22 01:19:19

Hmmm... "Du behöver inte oroa dig" ska det förstås stå...

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-03-22 11:52:04

Petter: "Läser artiklar"? Skrivs det artiklar (i plural dessutom) om stinkspelet Magic!?

Postat av: Petter

Publicerad 2007-03-22 13:48:15

Morsan: Du skulle bara veta. Finns flera hemsidor som dagligen uppdateras med förvånansvärt högkvalitativ lektyr inom ämnet. Detta är kanske en av anledningarna till att folk fastnar; att det är ett såpass djupt och avancerat spel att det finns både en kultur och en vetenskap omfattandes det.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-22 15:14:19

Jag kommer inte att läsa dessa artiklar!

Postat av: Linus

Publicerad 2007-03-22 15:41:05

Även jag gör faktiskt punktinsatser och läser på lite om magicstrategier och dyl. Jag ska erkänna att det inte är så jätteofta, men helt klart förekommande.

Postat av: Samboronbon

Publicerad 2007-03-22 16:32:52

Jag umgås med människor som läser magicartiklar. Oh högstadiejag, where did you go? :) Äh, I don't miss that girl.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela