Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Åh vad det är skönt när mitt Umeå är vitt...

Publicerad 2007-11-25 09:31:03 i Det är fan sant,

Mindre än en månad kvar till jul och jag är så glad att det är snö ute. Förvisso har en del regnat bort inatt, men jag tror och hoppas att det kommer mer snö snart. Jag och Isak gick en promenad till stan igår och det var sjukt härligt med minusgrader och vinter. Jag vet att jag kommer att hata vintern i januari, men just nu uppskattar jag den.

November är trots snön en fittmånad. Jag längtar så mycket till julafton och Skellefteå nu. Det gör jag alltid i november. Jag vill bara att tiden ska gå svinfort så att man får fira jul med familjerna Lindquist och Karlsson. Jag älskar när alla är lediga och har tid att umgås. Jag blir ett barn igen - haha. Plötsligt uppskattar jag Jim Reeves och hans Dancing the christmas polka.

9:orna går ut på prao vecka 49 och blir borta i två veckor. Det blir faktiskt skönt. Jag älskar mina nior, men de lektioner som går bort behövs för att jag ska hinna rätta ikapp så att jag kan vara riktigt ledig på jullovet. Det räcker med lektionerna med åttorna och sjuan. Detta blir mitt första lediga jullov på, vadå, SJU år! Annars har jag antingen haft någon uppsats att skriva färdigt eller arbete på Brogården. Det ska bli sjukt skönt och jag tror att jag förtjänar det mer än många andra.

November är min mest asociala månad, by the way. Jag tycker att det är rätt skönt att vara ensam just nu. Dricka te och snacka skit med Isak räcker gott. Det är därför jag inte umgås med er så mycket, haha. Efter jul blir jag mer social igen, ska ni se.

Nu ska jag diska - blä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela