Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Att blogga eller inte blogga

Publicerad 2007-11-02 23:03:35 i Det är fan sant,

Mina darlings. Så här är det. Min blogg har inte längre något tema. I början handlade den om sjuka företeelser i en normal tillvaro, men nu handlar det mer om att blogga för att jag har dåligt samvete. Det är inte bra. De flesta sjuka grejer som händer händer på mitt jobb numera, och det kan jag inte prata om här. När något sjukt händer på fritiden är jag oftast för trött för att blogga om det dagen efter. Jobba heltid gör att man inte riktigt har tid med sin blogg helt enkelt.

Så hur ska jag göra? Skrota bloggen eller bara blogga när något kul händer, oavsett om det dröjer en dag eller en månad, eller blogga även om trista saker (som nu.) Jag behöver fan advice.

Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2007-11-02 23:35:38

Sluta för fan inte å blogga! Då döööööööööööööööör jag!
Och nej, Svallet kammade(!) inte hem några millar! Men det var ju trevligt att både den gröna skjortan och den randiga tröjan fick vara med lite i TV. Jag är i alla fall jättestolt över att vara gift med Svalle-Man, han är ju så duktig på andra saker! Byta i kattlådan, sopsortera, skotta snö och sånt. Så jag tänker behålla honom.

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-11-03 01:04:35

Svallet var såååå fin, men alltså, fråga: Visst var han tvåa efter 19-åringen i snabbhet? Han måste söka igen. Tar han sig bara till stolen kommer han ju att rocka! För dig fortsätter jag blogga, Babs!! :) Vi borde verkligen ses snart!!

Postat av: Niiina Vagiiina

Publicerad 2007-11-03 09:48:47

Hej go- skiten!!!!

Längtar efter dig. Erik har inte fått ledigt någon helg =( Men vi har icket glömt er. Love you min sötnöt

Postat av: Bek

Publicerad 2007-11-03 10:39:14

"Jobba heltid gör att man inte riktigt har tid med sin blogg helt enkelt. "

Men vänta nu. Du är ju lärare! Och det vet vi ju alla att:
- lärare jobbar halvtid men får betalt för heltid
- babblar lite, delar ut några stenciler och sitter sedan mest och väntar
- går hem klockan tre och är sedan lediga
- har sommarlov och jullov och påsklov och lov mest hela tiden

:-D

Men kolla min blogg så ser du att man kan skriva utan någon som helst tanke och substans.

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-11-03 11:55:09

: ) Och när folk säger så där (dumma folk som inte vet nånting, så klart) brukar jag säga: "Men bli lärare då. Det sägs att utbildningen är pissenkel och sedan får du ju också ha skiiiiiiitmycket lov." Då blir de så jävla tysta. HAHAHAHA.

Postat av: Svallet aka Your personal cigarrette provider

Publicerad 2007-11-03 12:48:24

Tack Sambo för dom vackra orden, du är bara så nice! Jag ska försöka öva upp min snabbhet i fingrarna, för precis som du säger - uppe i heta stolen skulle jag mosa allt motstånd! Hoppsan, hybris kom farande där.
Kuriosa i sammanhanget är att i första uttagningen fick jag ingen tid alls, eftersom min "tryckmaskin" var trasig! Hur kul var det? Påpekade detta, felet konstaterades, men sorry, vi kan INTE göra om uttagningen, men vi lagar den till nästa omgång! F-ck you very much, som Leila K, brukar säga!
Du får INTE sluta blogga, du kan väl bara köra litet "på halvfart" tills du har bestämt dig för att det här med att jobba får bli en bisyssla till bloggen och sången.

Postat av: Mobbare

Publicerad 2007-11-03 14:54:30

Mitt tema är: Blandad kompott eller vanliga tankar ;) HAHAHAH

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-11-03 15:50:16

HAHAHAHAHAHAHAHA både Mobbare och Svallet. Och Svallet: FY FAN, jag såg att du var arg i tv. Jag ska fan bojkotta tv 4 FOREVER!!!

Postat av: Svallet aka Your personal cigarrette provider

Publicerad 2007-11-03 16:35:28

Det är rätt Sambo, kanalen måste dö, men Richard Sjöberg sparas, han var kanontrevlig! Jag har inte satt någon torped på honom.

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2007-11-03 17:38:24

...inte SATT PÅ honom? Jasså, MOPED! ...nähä, det blev inre rätt nånting! Visst ÄR jag rolig! HAHAHAHAHAHAHAHAH!!!

Postat av: Axel

Publicerad 2007-11-03 21:09:04

Det är så jävla enkelt och både jag och Fredde har poängterat det förut:

Du håller på att bli ditt jobb. Du skrev i princip själv i detta inlägg att ditt liv är tomt förutom jobbet, det är inte bloggen det är fel på, det är fritiden din.

Man ska jobba för att leva, inte tvärt om.

Skurkar i filmer är skitdåliga på att träffa av med pistol.

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-11-03 21:33:16

HÅller inte med dig, Axel, men när jag har jobbat mina 45 timmar i veckan vill jag umgås med vänner, familjer. Jag vill läsa, se på TV, chilla, kanske gå på en fest. Blogga är inte prio ett. Jag skriver mängder på jobbet så det kanske inte är det första jag vill göra när jag kommer hem. Jag är faktiskt rätt less på "Du håller på att jobba ihjäl dig" för det stämmer inte. Jag jobbar mina 45 timmar i veckan, tycker att det är kul. Jag håller inte med om att de allra flesta ändå lever för att ha en rolig fritid. Jag lever för båda. Jag mår inte bra alls om jag inte gör ett bra jobb.

Postat av: Axel

Publicerad 2007-11-03 23:07:37

Jag menade inte att du ska blogga på fritiden, jag menar att om du gör roliga saker på fritiden kommer du ha roliga saker att blogga om, enkelt.

Och jag menade heller inte att dom flesta lever för att ha en rolig fritid, det är min högst personliga åsikt att det är så det borde vara. Och ett roligt jobb är ju inte dumt det heller.

Du frågade ju efter råd, eller hur. Vad vill du jag ska säga? Lägg ner bloggen?

Hjältarna träffar ofta på första skottet... magasinen tar aldrig slut.

Postat av: Axel

Publicerad 2007-11-03 23:13:49

Eller oh well: Blogga när du har något roligt att skriva om... enkelt.

Postat av: Axel

Publicerad 2007-11-03 23:21:18

Lättklädda kvinnor i hjältens armar blir aldrig träffade nånsin.

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-11-04 00:59:04

Alltså problemet är ju att jag faktiskt inte har någon särskild lust att göra jätteroliga grejer varje vardagkväll, för det pallar ingen som jobbar heltid. Det är ju helger det kan hända nåt crazy isf. Ja, jag bad om bloggråd, men inte om jobbamerellermindreråd. :)

Postat av: Axel

Publicerad 2007-11-04 01:50:17

Jag gav ett bloggråd, blogga när du har lust, "enkelt".

Om hjälten skjuts, skjuts han ofta i axeln, och det blöder "snyggt". Skurkar får ofta ett skotthål i pannan.

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-11-04 09:09:28

Sant, men även om du bara gav ett råd malde du på rätt bra där i början om hur mycket jag jobbar (vilket ju varken du eller Fredde vet nåt om.) Tyvärr gick min irri ut över dig, inte meningen. Puss, hjälten.

Postat av: Axel

Publicerad 2007-11-04 20:36:39

Ber man om råd får man räkna med malar. Det säger sig självt.

Både jag och Fredde vet allt om hur mycket du jobbar, 45 timmar i veckan, du skrev det själv i en tidigare kommentar. ;)

Puss!

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-11-12 14:37:45

Ja, och så länge jag inte jobbar mer än 45 timmar i veckan gör jag faktiskt INGEN övertid. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela