Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Om Stockholm

Publicerad 2007-11-18 18:46:53 i Umgänge/citat,

Hemkomna från en härlig helg i Stockholm! Vi anlände på Arlanda klockan 16.00 och tog därifrån bussen till Brommaplan. A-L mötte upp oss och guidade oss till hennes och Tomas lägenhet som är supersupernajs! Sedan blev det vin och prat om ditten och datten, IDOL samt cthulhu 500.

Lördag gick vi så klart på stan. Först på marknad i Hornstull, där Isak fick sin "Hey Princess"-bok signerad av tecknaren, som var en äkta nörd. Vi spottade Kishti Tomita som hade ett par mycket uppseendeväckande stövlar på sig. Senare satt vi bredvid henne på Nationalmuseets fik. Yeah!

Jo, nationalmuseet var okej, men min höft pajade av allt promenerande (måste till naprapaten!) så jag gick och satte mig i fiket (bredvid Kishti.) Det mest spännande som hände på museet för min del blev därför självaste entrén. Isak tog upp en snusdosa, en GRANIT PORTION INNEHÅLLANDE NIKOTIN, ur fickan! Jag frågade:
- Vad är det där?
- Öh...
- Det där är en snusdosa!
- Ja´.
- Var kom den ifrån?
- Öh.... din väska? sa Isak.
- Haha, knappast!
- Nä, öh....
- Ja, men svara då!
- Okej, okej, jag köpte den för ett tag sedan, men jag har bara tagit en om dagen...
Jag blev självklart mycket besviken eftersom vi har vår sluta-snusa-pakt! Dessutom visade det sig att det snarare handlade om tre snusar om dagen än en snus om dagen. Isak är alltså inte så duktig som somliga tror.

Well. Jag köpte ett par snygga stövlar iaf, för en massa pengar, och sedan åt vi på god pizzeria. Efter lördagens shoppingrunda och en hel del promenerande var alla rätt trötta. Vi slötittade på TV och pratade innan vi lade oss relativt tidigt. Vid 01 skulle jag tro. Jag drömde att Isak, som ju under dagen visat sig vara opålitlig, var på födelsedagsfest hos Linda Rosing. Han förnekade att han skulle ha varit på hennes kalas, men Klick! hade självklart fotograferat på festen och vem hamnade på bild med just Linda Rosing? Jo, Isak. Naturligtvis med fejjan mellan hennes bröst. LjugarJöns! Senare i drömmen mötte jag Rosing i betapet och vann med hästlängder. Det kändes viktigt.

Vi åkte med A-L till Arlanda i morse. Hon jobbar på SAS, så det passade ju perfekt. Flygresan hem gick bra. Renklämman var dyr men god. Vi har bränt 3000 pix på en helg i Sthlm + resan = 6000, men det var det verkligen värt. Riktigt roligt att återse A-L och Tomas. De rockar!

Nu ska jag äta.

Kommentarer

Postat av: littlesis

Publicerad 2007-11-18 22:07:01

hahaha, isse!! ska jag vara ärlig trodde jag du skulle vara den som tjuvsnusade, inte isak!! men idha.. nu vet jag att isak inte är så duktig som han verkar! Stå på dig!! hahahahaha.. jag kan tänka mig isaks min när du konfronterade honom! hahaha!! puss

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-11-18 22:42:44

Ja och det värsta var ändå:
- Öh, i din väska!
Försöka lägga skulden på MIG! Vilken fräckhet! Sedan tycker jag att det är otroligt klantigt att plocka fram snusdosan ur fickan mitt framför näsan på mig. Tror han att jag är blind? Haha, han trodde att han hade förstört hela Stockholmsresan men jag förlät honom naturligtvis!

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2007-11-19 17:08:43

Men fy vikket snusbus! Smiska den lille svikaren med största kaktusen!
Att slå Rosing i betapet tror jag inte är så svårt, att styra näsan i tutteriet är absolut en större bedrift. DET skulle jag vilja se på bild! Kan du inte skicka ett nummer av Klick! så...jasså är det ett glidmedel?...jahaaaja!

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-11-20 08:13:08

Jag har smiskat honom, men han är ju så söt så det är svårt att smiska länge (utan att det blir kinky!) :) Vi måste ses, btw, men vi har tjocksmock fram till jul ta me fan, men sen blir det rajtantajtan, we promise!

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-11-20 13:32:48

Men ISAK! Besvikelse djup som Rosings urringning förmörkar mitt sinne...

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-11-22 12:32:46

HAHAHAHAHA!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela