Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

UVI

Publicerad 2007-11-27 21:04:03 i Polly,

Igår gick jag och lade mig klockan 19 och vaknade 08 i morse. Jag insåg genast att något fan i mig inte kunde stå rätt till och kom på att det har svidit en del när jag kissat på sistone, så jag gick till vårdcentralen och mycket riktigt. Fru Karlsson lider av sin första urinvägsinfektion. Det är ju så roligt att man dööööööör. Not. Så nu har jag fått någon form av penicillin, kul för mig. Hej hej! Det positiva är att UVI:n försvann i princip direkt, men jag måste ju ändå äta skiten i åtta dagar. (Hurra, inte tio i alla fall, man blir ju så jäääävla dålig i magen.)

Annars är livet som följer: Jobba heltid och sedan ha det gott med Isak (vi är så jävla kära) och inget mer. Jo. På helgerna hinner vi träffa en och annan, och det är trevligt, men på vardagarna känner jag mest för att chilla och se på TV och surfa nu när det är november. Imorgon ska vi dock till Sara Svägerska och Lisa Lindbäck på fika. Det ska bli trevligt.


Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2007-11-27 22:06:00

Ja, urinvägsinfektioner är inte att leka med! (Vem vill LEKA med såna?) Jag hade en svårartad dylik just innan vi gifte oss och uppsökte akuten. Efter lämnande av prover satt jag och väntade på någon sorts doktor. In kommer en halvmeterhög man av okänd nationalitet, lägger huvudet på sned och säger: Jaaaaaaaaaaaaa, dett schviiiiiiiiider nar do kischaaaaaaaaaaaar? Ja, just precis sa jag.
Han skrev ut penicillin och berättade lite fnissande att min sjukdom kallades "Schmeeeeeeeeeekmånaddschuuuuuuuuka" för att brudparen ju "höllll paaaaaaa" så mycket på smekmånaden, fniss-fniss. Ja ja sa jag, men jag ska ju precis gifta mig och vill vara frisk till dess! Lill-doktorn stirrade fånigt på mig, tog i hand, sa adjö och försvann.
Ja, så kan det gå hos doktorn i Lilleputtarnas land!

Postat av: Idha

Publicerad 2007-11-28 16:16:30

Jesus Christ, jag hade uppenbarligen jävligt tur! :) Nåja. Ikväll är jag iaf bortbjuden på fika, det kan nog trösta lilla snippan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela