Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Busted

Publicerad 2007-10-15 13:45:39 i Skola,

Så har det till slut skett. Mina elever har hittat min blogg. Några tjejer i 9:an. Ja jesus christ. De sa att de skulle hålla det för sig själva, men I don't know. Vad skulle ni ha gjort?
A) Stängt ned bloggen BUMS och tagit bort all info.
B) Fortsatt blogga och bjudit på det som står här med risk för att hela jävla högstadiet till slut har adressen.
C) Bytt bloggadress för att om några månader bli upptäckt igen..

Jag behöver råd. Bek, det är nu du måste komma in och hjälpa mig. Vad fan, jag måste ju få blogga även fast jag är lärare!

Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2007-10-15 15:43:57

OJ! Ja, jag är nog inte rätt person att råda dig i denna situation. Du har ett rykte att vara rädd om, det har inte jag. Men hoppas att det löser sig på något sätt och att du fortsätter att blogga. Det MÅSTE du!
Kramar i massor!

Postat av: Jennie

Publicerad 2007-10-15 16:09:28

Anser du det vara känsligt det som står här så skulle jag nog råda dig till att radera bloggen. Eller iaf det du inte vill att dina elever ska läsa. Jag skulle nog har gjort det. Visst spred jag nytt ljus över ditt problem? :-)

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-10-15 17:30:51

Du måste nog avgöra själv hur känslig informationen på bloggen är. Kanske räcker det med att ta bort några inlägg?

Postat av: Bek

Publicerad 2007-10-15 17:49:18

Varför frågar du mig? Jag har ju varken omdöme eller urskiljning.

Själv skulle jag ha fortsatt, men förstås sålla lite bland vad jag skriver som rör jobbet och folket där.
Jag vill ju inte stöta mig med MINA KORKADE KOLLEGOR. hehe.

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-10-16 08:52:59

The show must go on, jag bloggar ändå så sällan nu. :)

Postat av: Lyxunge

Publicerad 2007-10-16 21:45:51

Jag säger: Gör det oväntade! Börja hänga ut kids med bild och namn, skriv vad dom gör för tokigheter, sätt äkta skräck i deras ögon.

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-10-17 11:57:50

HAHAHAHAHAHAHAHA, Axel I love you!!

Postat av: Morrfan

Publicerad 2007-10-17 21:31:15

Jag skulle ha kört på alternativ C. Usch jag skulle dö om nån av mina patienter hittade min blogg. Fast det är inte alls samma sak, men ändå ;) Förresten. Jag vet vad du menar om tröttheten. Arbetslivet är nåt helt annat än att plugga. Och med ett socialt yrke är man fan nästan störd när man kommer hem. Och trött på kvällarna.Yeah. Tänk när man får småbarn alltså. Oj det här inlägget blev långt.

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-10-18 14:39:39

När man har småbarn är man förvisso mer eller mindre trött hela tiden, men man vänjer sig. Det blir roligare om man låtsas att man är salongsberusad istället för uttröttad.

Postat av: Sam

Publicerad 2007-10-18 18:31:57

Jo, jag hanterar ju typ 100 ungar per dag, Tam, så jag är rätt trött, även om de är lite äldre. :) Hehe, Sam, you know it. Åtta timmars konstant trevlighet gör en fan utpumpad på ett alldeles nytt sätt. Inte alls som andra tröttheter. Snarare spännande! Hahaha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela