Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Nikotinist - NO WAY!

Publicerad 2007-10-30 06:46:56 i Polly,

Well. För två veckor sedan (drygt) skulle jag och Isak sluta snusa. Det gick jättebra för Isak. Han har fortfarande inte tagit någon snus. För mig gick det så där. Jag halverade intaget istället, från två dosor om dagen(!) till en dosa om dagen. Men igår fick jag nog. Jag är fan less på att stressa min kropp. Igår slängde jag dosorna all världens väg. Håll tummarna för att jag lyckas denna gång. Man ska vara rädd om hälsan.

Vi har fått ny dator, så nu kan jag blogga hemifrån, som jag gör nu. Av någon anledning har jag vaknat en gång i timmen inatt. 06.20 gav jag upp, fastän jag har sovmorgon. Vi börjar inte förrän 8.30 den här veckan, eftersom ungarna har lov. Fortbildningen jag går är helt okej. Bitvis riktigt bra.

Skell from imorgon.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2007-10-30 08:05:37

Lycka till med snusandet det var ett bra beslut att sluta :)

Postat av: Morrfan

Publicerad 2007-10-30 09:47:06

Lycka till Idha!

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-10-30 13:24:55

Det måste vara något i luften! Jag har inte rökt på över tre veckor, och MAMMA av alla människor har också slutat slava under nikotinet. (Fast både jag och Simpan snusar fortfarande. En sak i taget.)
Lycka till!

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2007-10-30 13:36:32

Grattis till ny dator! Hoppas att du får tid att blogga nu då!
Håller tummarna för ert nikotinfria liv! Själv har jag inga såna planer, än.
Pussa på Isak-man!

Postat av: littlesis

Publicerad 2007-10-30 16:57:51

Bra gjort att slänga snuset... jag är inne på att göra det.. men det har inte blivit av än.. ses snart! puss

Postat av: Axel

Publicerad 2007-10-30 17:03:10

Det enda som kan bemästra kroppsliga behov är intellektet, måtte intellektet vara med dig.

Passa dig för Onico, tunga grejer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela