Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Översättning

Publicerad 2007-10-08 09:52:13 i Det är fan sant,

När jag översätter glömmer jag tid och rum. Jag håller nu på att översätta min bok, Pär-Åkes bravader, till franska. Igår steg jag upp halv nio och började översätta. Efter vad jag tyckte var kanske en timme steg Isak upp. Jag kände mig lite hungrig, så det var nog frukostdags.
- God morgon, sa Isak. Vad har du gjort då?
- Jag har suttit här och översatt sedan halv nio.
- VA?!?!? MEN KLOCKAN ÄR JU HALV TRE!
Oj då. Inte konstigt att jag kände mig lite hungrig. Hahaha. Det var den dagen, liksom.

Jag är för trött för partyn. Jag blir helt slut vid tolv oavsett veckodag. Det är fruktansvärt tragiskt. Men jag ger inte upp. Jag ska nog fixa att vara vaken till efter midnatt på lördag när Schlosset II lanseras. I'll be there.

Fan vad glad man blir av mail från föräldrar som uppskattar en och som skriver att deras ungar uppskattar en. Det är mycket roligt att höra. Vi lärare är annars ett rätt obekräftat släkte, men vi har världens bästa jobb. No kidding!

Nu ska jag jobba, men jag är lite loj idag. Kanske för att jag jobbade så jävla mycket förra veckan. Den här veckan är lugnare, så jag har tid att chilla (och blogga) lite.



Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2007-10-08 15:02:13

Egen bok? Det har du inte berättat! Men hur fan översätter du Pär-Åke?
Franska för mig är enbart gott. Gärna med räkor på.
På onsdag-torsdag ska Svallet till Gbg och bli inspelad. Han ska vara med i Postkodmiljonären. Jo, det är sant! Det han har i huvet har jag mellan bena! En lyckad kombination!

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-10-08 15:03:14

ÄR DU SERIÖS???! Då måste man ju se på fredag. Det är ju helt jävla bisarrt! JAG DÖÖÖÖR!!!

Postat av: Fredde

Publicerad 2007-10-08 15:16:51

Idha! Skärpning!
Du sover för lite om nätterna (ärligt, hur många timmar en standard natt? Är svaret under 7 timmar KOMMER du aldrig att orka festa länge för då laddar man inte upp sig). Sen det här med att jobbet är ett kall och allt, visst det kanske det är :) Men är inte du en av de där feministerna som tycker det är fel att tjejer tar på sig för mycket ansvar och inte kan säga ifrån? Ifall jobbet gör att du inte sover ordentligt och inte orkar med helgerna är det ju ngt som är fel. Det kanske är superkul nu, men om 4 år då du sprungit rätt in i väggen lär det inte alls vara roligt.

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2007-10-08 16:15:58

Håller med Fredde. Du MÅSTE sköta om dig! Trigga inte PÅ, du vet hur lätt det är! Akta dig! Ta MIG som ett varnande exempel, du vill inte sitta mellan fyra väggar i åratal utan liv!

Postat av: Bek

Publicerad 2007-10-08 17:02:12

Jag känner igen fenomenet - jag kallar det "texttrans". Det har hänt att jag suttit och bearbetat ett mail med instruktioner/argument, och när jag trott att jag arbetat i 20 minuter så har det gått 1 1/2 timme. Läst om "flow"? :-)
På franska, blir det typ "mon père Auque"?
Kul att det går bra annars! Själv tycker jag inte att nåt går bra just nu, utom pokern förstås (200 dollar plus, hähähä. Som franskfröken sa till Pär-Åke.)

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-10-09 08:42:55

Ja, jag ska försöka att inte trigga den JÄVELJÄVELJÄVELN, men jag sover faktiskt bra, minst sju timmar per natt, men jag måste vara försiktig med att göra grejer varenda vardagkväll för då är helgerna KÖRDA. Det är den sociala stressen som är värst, enl. farbror doktorerna, så jag ska nog inte förändra något jobbwise, tror jag! Lovar att inte trigga PÅJÄVELN. Har en dålig dag idag, men säkert bättre imorgon.

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2007-10-09 09:11:18

Puss å puss å puss, JÄTTEHÅRT, på min favoritgalning!!!
Borde vi maila kanske? Så att vi kan tala mer öppet. Vill du? Har du tid med det?

Postat av: Axel

Publicerad 2007-10-09 11:25:07

Jag håller med Fredde. I slutändan jobbar man för att ha råd att ha en rolig fritid, så är det bara. Sen om jobbet är roligt är det ju bara positivt... men ändock, Idha, take it easy.

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-10-09 11:32:20

Mitt jobb är typ roligare än min fritid hahaha. Ja, jag takar det easy, men kom ihåg att jag inte är frisk än, så give me some time!

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-10-09 11:32:53

Barbro: [email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela