Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Lista snodd av mr Bek

Publicerad 2007-09-23 23:32:58 i Listor/utmaningar,

100 frågor och svar

1. Vilken svordom använder du mest? Mycket svårt att svara på. Måste jag gissa säger jag nog "fan." Den går fort att säga.
2. Äger du en iPod? Ja, men vad fan. Den är sämst. Inga batterier tror jag är felet, men det är något mer också!
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Usch. 06.15. Säg åt mig att lägga mig.
4. Hur många resväskor äger du? Inte en fucking enda. Jag lånar av mamma och pappa.
5. Använder du flip-floppar? Nej.
6. Var köper du dina matvaror ifrån? ICA Glunten oftast. När jag har bråttom eller känner mig ful går jag på Konsum Ålidhem.
7. Skulle du hellre ta bilder än vara med på bild? Ta bilder. Jag vill inte veta hur jag ser ut.
8. Vilken var den senaste filmen du såg? Blades of Glory - rekommenderas starkt!
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis? Jag väljer en kompis.
10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En ny dator.
11. Har någon någonsin kallat dig lat? Min mamma varje dag typ. :)
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Jag har insomningstabletter, men har bara använt dem två gånger. Behöver dem inte längre.
13. Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Kanske Idhaskivan? HAHA. Nä. Någon av Isaks skivor, vet inte vilken.
14. Vilket är världens bästa band just nu? Gummibandet. Jag har fan inga och jag behöver nya pronto!
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall vad? Njae. JOOOO! Förresten. Och en mycket oväntad person. Tyvärr är det en sådan där hemlighet som jag inte ens kan avslöja för Isak, vilket alltid suger.
16. När var senast någon stötte på dig? I fredags.
17. Vad åt du till middag senast? Pasta- och tomatsoppa (rester är bra!)
18 Använder du huvtröjor? Nej. Jag får såna högstadievibbar.
19. Kan du vissla? Ja, men inte alls bra.
20. Vem var den senaste som ringde dig? Chrille.
21. Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Berg- och dalbana.
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Ja, fast jag nojar inte över det längre.
23. Vilket riktnummer befinner du dig i? 090
24. Tittade du på tecknat när du var liten? Absofuckinglutely!
25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Inte så stort.
26. Hur många syskon har du? Två.
27. Är du blyg inför det motsatta könet? Nej och inte inför det egna heller.
28. Vilken film kan du alla replikerna till? Robin Hood - tecknade versionen + Armageddon (nästan.)
29. Äger du några popband t-shirts? Inte pop, men rock: Guns N' Roses..
30. När flög du senast? Det är typ skitlänge sedan. Måste ha varit förra sommaren till Stockholm, men förhoppningsvis ska vi flyga till Estocolmo ganska snart igen.
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord? Fyra.
32. Läser du för skojs skull? Ja.
33. Pratar du några andra språk än svenska? Engelska och franska och lite spanska och pyttelite ryska och pyttelite isländska.
34. Diskar du din egen disk? Ja, när inte Isak gör det.
35. Har du gråtit offentligt? Ja, massor med gånger. Inför folk alltså.
36. Har du en stationär dator eller en laptop? Stationär. Och den fungerar INTE!
37. Försöker du alltid lära dig nya saker? Bara sådant som intresserar mig, annars sparkar jag bakut.
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? ABSOLUT INTE!
39. Tycker du att killen ska bjuda på första dejten? Nej. Eller om han vill. Jag bjuder om jag vill.
40. Kan du kasta macka? Nej.
41. Har du någonsin varit på Jamaica? Nej.
42. Vad har du med dig in på bion? Snus!
43. Vem är din favoritlärare och varför? KP. För hon ser alla, stämningen på hennes lektioner är great och hon är dessutom väldigt duktig på sitt ämne.
44. Har du dejtat någon av en annan religion? Njae... alltså Raffe var ju inte religiös direkt.
45. Vad har du för väder? Ingen jävla aning.
46. Har du en blogg? Ja. Du läser den nu.
47. Vilket är ditt favoritämne? Franska.
48. Gillar du att flyga? Absolut inte.
49. Vilken personlighet är ett måste hos en partner? Isaks.
50. När sov du senast på golvet? Oj, öh. Fan, det minns jag inte.
51. Vilken är din favoritdrink? Den jag drack hos en kollega i fredags.
52. Gillar du din boendesituation? Ja, men jag skulle vilja ha en större lägenhet.
53. Vilken är din mammas hemstad? Skellefteå. (Gamla Falmark.)
54. Din pappas hemstad? Född i Jokkmokk, men uppvuxen i Skellefteå (Hjoggböle.)
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Sex. Helst åtta.
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Ja.
57. Hamnar du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Alltså - det är mitt jobb att prata under lektionerna.
58. Vilken är din favoritfrukt? Avocado. Om det är en frukt.
59. Bryr du dig om kalorierna i det du köper? Njae. Eller jag försöker tänka på det lite grand, men jag bryr mig inte förrän jag ser att jag har gått upp. Då skärper jag mig.
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag? 27. Number of the old woman.
61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? HAHAHAHAHAHAHA.
62. Tror du på liv på andra planeter? Jag orkar inte bry mig, faktiskt.
63. Vem var den senaste personen som gjorde dig arg? En på min skola....
64. Tror du att Gud är man eller kvinna? Nej.
65. Vad var det senaste du åt? Pastasoppan.
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Det beror inte på könet.
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn? Jag såg ut som en Idha. Sa pappa.
68. Gillar du senap? Jag är allergisk mot senap, så nej.
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? "Vad skulle KP ha tänkt?" och "Isak älskar mig" och "Jag är stark." 
70. Skulle du vilja hoppa fällskärm? Nej. Jag tror att bara tråkiga människor gör det.
71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Erin Brockovich hahaha.
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej
73. Tycker du om att krama folk? LOVE IT!
74. Skulle du säga att du är trendig? Nej. Men inte helt modeefterbliven heller.
72. Äger du en digitalkamera? Ja, men det är bara Isak som använder den.
73. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Annika Lantz, Reese Witherspoon.
74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Njae. Det beror ju helt på vad saken gäller, men jag är själv dålig på att komma ihåg att ringa, så vem fan är jag att döma?
75. Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta? Med livet framför sig. GRÅT GRÅT GRÅÅÅÅT.
76. Tycker du att du är attraktiv? Ja.
77. Vad är du allergisk mot? Det vet ni förmodligen redan.
78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej. Jag mumsar glatt i mig.
79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Jonas.
80. Vad är det senaste du installerade på datorn? DATORN FUNGERAR INTE. SLUTA HÅNA MIG!
81. Vilken är din favoritrestaurang? Jag gillar Taj Mahal.
82. När badade du i en pool senast? Öh. Don't remember.
83. Har du varit med i någon skolpjäs? Ja!
84. Hur många barn vill du ha? Ett till att börja med.
85. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Fucking klassiskt. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.
86. Hade du lätt för att bestämma dig för vad du skulle rösta i valet? Nej, men när jag väl satte mig in i saker och ting blev det ganska självklart.
87. Har du åkt moped någon gång? Ja. Med Kerstin mycket. Jag har kört en hel del också.
88. Har du busringt någon gång? Dagligen på mellanstadiet.
89. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? MEN JAG KAN JU INTE KARTAN. Tror att det kan vara Mallorca.
90. Kan du alla orden i nationalsången? Ja.
91. Tror du på kärlek vid första ögonblicket? Nej. ÖGONBLICKET FÖRRESTEN?
92. Kan man vara vän med sitt ex? Det kan man nog, men man kommer nog alltid att vara mycket medveten om att man har legat med varanra.
93. Vad har du i din väska? Skräp, snus, nycklar.
94. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Löser korsord. Pussar Isak.
95. Vad lyssnar du på nu? Nörderier
96. Vad ska du göra nu? Åka hem från Slottet och SOVA.
97. Vad heter din mamma och pappa? Åke och Margita.
98. Hur många kusiner har du? Fyrtio miljarder.
99. Varför gör du det här testet? 23.34

Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2007-09-24 14:29:10

Både du och jag vet att FFF står för nåt HELT annat! I VÅRA huven i alla fall, eller hur?
Visste du att dator heter TÖLVA på isländska? Och att hacker heter TÖLVAREVUR! Om inte, så kan du pyttelite MER isländska nu!
Mästar-Kryss är den bästa korsordstidningen, bara så att du vet!
Kryssa lugnt, pussa på Isak the Nörd och SKRIK om det känns trångt nånstans!

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-09-24 15:20:26

Haha, tack för alla tips och nu kan jag faktiskt LIIIITE mer isländska! :) Jag ska kryssa lugnt. Särskilt ikväll. Måndagkvällar är man ju helt färdig (om man inte är ledig som du, vill säga, fusk fusk fusk.)

Postat av: Bek

Publicerad 2007-09-24 16:37:01

Och visste ni att "tölva" är en nykonstruktion av "völva", dvs. den isländska motsvarigheten till "vala" (som i "Valans spådom", dvs. Völuspa)?
"Völva" betyder "en som spår ord". "Tölva" betyder "en som spår tal/siffror". Smart liksom!
Tänk vad kloka ni blev nu.

Postat av: Lyxunge

Publicerad 2007-09-24 16:44:48

Jag trodde "völva" var göteborgska med ungefär samma användningsområde som deras "fätta"...

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2007-09-24 17:49:00

Till Bek: Jag blev nog mer yr, men jag gillar när du är så där "magistrisk"!
Lyxunge: Ja, min völva är nog mer som ett spår, så det stämmer nog.

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2007-09-24 18:22:52

Sambo! Jag glömde säga. Vi ska på Scharinska den 6 oktober och glo på Perishers, ska ni? Lennart ska med...ja, du fattar!
(En av bandmedlemmarna deltog i helikopterövningen vi hade tidigare i höst, bara en SÅN sak!)

Postat av: Svallet aka Your personal cigarrette provider aka Penntrollet

Publicerad 2007-09-24 21:49:40

Jahaja, fick hjälp av min gode vän Lennart att köra bort litet skrot till återvinningen - inte fan vann jag nåt - vinden tog tag i svallet och han gav mig ett nytt namn: - Penntrollet! Ska han säga som ser ut som Monchichi.
För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras! Jaså, jag är litet sent ute, det är redan gjort?

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2007-09-25 18:29:45

Förutom att jag som en del i en barnfamilj känner mig lite ratad (*snyft*), så förstår jag inte svaret på sista frågan.

Postat av: Sambo

Publicerad 2007-09-26 08:04:08

Hahaha, nä en fråga har ramlat bort och ett svar, men inte samma fråga och svar, mycket konstigt. Känn dig icke ratad, min vän. Men om jag får en hel ledig dag vill jag nog helst dricka Martini på någon klubb. Däremot vill jag gärna träffa barnfamiljer i andra sammanhang! Svallet och Barbro: 6/10 går icke. Isaks syster har inflyttningsfest (på Mariehem!) Men jag ska kolla med ni vet vem om lämpligt datum då vi kan ni vet vad så hör jag av mig. :)

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2007-09-26 20:26:50

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! Idag har jag sett min favoritnörd! Världens vackraste å roligaste Karlsson cyklade förbi mitt UB! Vilken lyckodag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela