Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Apoteket

Publicerad 2008-04-02 20:50:14 i Krönikor,

Nyss ringde en snubbe som ville ställa frågor om Apoteket. Jag hade ingen aning om att jag känner så starkt för Apoteket som jag uppenbarligen gör. Jag blev mer och mer upprörd över monopolets eventuella avskaffande för varje fråga snubben ställde.

"Det är mycket bra" hörde jag mig själv svara på alla frågor om Apoteket. Sedan kom frågorna om hur det blir om monopolet avskaffas. "Det blir mycket sämre" MYCKET SÄMRE!" svarade jag på i princip alla frågor.
- Ditt generella omdöme om Apoteket?
- Det högsta man kan välja.
- Ja, det... låter så, sa skåningen som ställde frågorna.

Jag gillar att de som hanterar mediciner är proffs och kan hjälpa unga, men framför allt gamla, med information och råd. Det känns tryggt och säkert. Jag vill inte att Tuula på Konsum ska sälja mediciner. Det gör mig rädd. Isak fick betala 69 kronor för fyra äpplen, liksom.

Vad tycker ni?

Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-04-02 22:47:07

Ta bort ALLA monopol(nej, inte sällskapsspelen) så
man får ut en flaska wiskey mot hostan. På Konsum. MYCKET ROLIGARE!
Åsså älskar jag dig, glöm inte det!

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-04-02 23:09:11

Hahahaha! Du rockar! Snart måste vi fan ses. Hur mår Svallet?

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-04-03 10:44:36

Är det nån som rockar så är det väl DU! Fast om det är fett, då är det JAG! Hahahahaha!!!
Jorå, maken mår bra. Han väntar också barn till sommaren. Vi vet inte vad det blir, men hoppas på nåt lättskött. Typ badboll.
Akta re så vi inte bara dyker upp hos er nån dag!

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-04-03 15:58:24

Det vill jag inte akta mig för. :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela