Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Fruktsamhet

Publicerad 2008-04-16 15:50:28 i Isak,

Jag och min make äter frukost. Jag har bara t-shirt på mig.

- Men så jävla stor och fin magen har blivit, säger Isak.
- Ja, minns du när jag sa att du skulle bli pappa?
- Jo.
- Du blev ganska chockad va'?
- Ja, du hade ju sagt att det i snitt tar sju månader att bli med barn.
- Ja, men i snitt tar det sju månader. Jag kunde ju inte veta att vi skulle träffa rätt på en gång.
- Ja, jag är jätteglad att Grynet ska komma när den ska komma, men om du hade talat sanning om din fruktsamhet hade jag faan chillat.



På något sätt är allting alltid mitt fel!

Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-04-16 18:06:51

Hahahahahahaha! Isak! Isak! Han är för jävvla rolig den lille mysmumriken! Pussa på honom! HÅRT!!!

Postat av: Axel

Publicerad 2008-04-16 18:48:13

Svenskalärarinnan använder sig av apostrof efter "va"? Incredible.

Hur länge hade han tänkt chilla, sa han det?

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-04-17 00:37:26

Kalla mig gammaldags. Och så heter det svensklärarinnan! :) Han hade väl planerat att det skulle bli bebis i januari-februari, typ.

Postat av: Axel

Publicerad 2008-04-17 10:08:07

Det där med svensklärare/svenskalärare är lurigt, jag blandar alltid ihop vad det är det egentligen heter. Varför heter det INTE svenskalärare egentligen? Svensklärare tycker jag låter som att läraren är svensk medan svenskAAAlärare helt enkelt låter som att läraren lär ut svenskAAA... :) Vet ens Horace?!

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-04-17 11:37:44

Det har något med fogningsregler att göra. Exakt varför har jag inte i huvudet just nu, jag har garanterat kunnat det till någon tenta för läänge sedan, men om du verkligen vill veta skulle jag kunna kolla upp det med någon som doktorerar i ämnet eller så. Isak vet dessvärre inte heller. Vi vet bara att det heter svensklärare och att det beror på svenskans fogningsregler. Varför heter det gat-u-kök och inte gatkök, kan man undra också. Också fogningsregler. Svenskans är komplicerade, men jävligt intressanta. Haha. :P

Postat av: Bek

Publicerad 2008-04-20 08:07:41

Jag tycker det ska heta mattlärare.
Eller så ska alla heta elevlärare för det är ju dom man undervisar.

(förresten, betyder inte gatU att det är en gammal dativ-ändelse? Alltså "som tillhör gatan"?)

(jaja, det ska inte vara bindestreck i dativändelse men det ser ju knäppt ut annars.)

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-04-20 10:58:11

Det är absolut en gammal dativändelse, men det räknas väl ändå som en typ av fogning? Det fick då vi lära oss på det dära universitetet...

Postat av: Bek

Publicerad 2008-04-20 14:29:41

Svenskulärare!

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-04-22 13:21:55

Pingubarnprogram. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela