Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Poet and prophetess, potatisgratäng och plikten kallar

Publicerad 2008-04-20 10:56:07 i Det är fan sant,

Imorgon är det måndag igen och jag ska börja jobba halvtid. Det känns bra, men också lite nervöst. Jag hoppas så att jag ska palla halvtid utan svimningar/onda sammandragningar. Jag saknar eleverna. Fick f ö en finfin löneökning! Jätteglad blev jag. Kul att de ser att man verkligen anstränger sig och engagerar sig.

I torsdags kom Jojje och Fredde på besök för att fira oss i förskott på åttamånadersdagen. Japps. I fredags hade vi varit gifta i åtta år. Fanfar! Vi spelade självklart världens roligaste spel och åt god Isselagad mat. Himla najs! De kom och åt med oss, Karin och Sara i fredags också och det var en grymt trevlig middag.

I fredags kom alltså Karin (Isaks mor) och vi gick och såg operan Poet and Prophetess. Sara hängde också på. Operan var faktiskt helt fantastisk. Det bor en skeptiker i mig när det kommer till finkultur, men den var enormt häftig. Särskilt masscenerna! Dessutom många svarta kroppar på scenen. Mumsfilibaba, tyckte både jag och Isak.
Jag träffade en gammal kursare i operapausen. Hon sa: "Ja, nog syns det att du är en IKSUtjej. Inte ett gram för mycket har du gått upp!" Hahaha. Hon behöver ju inte veta att jag har legat avsvimmad och yr i två månader och knappt rört på mig! Å andra sidan är man inte så hungrig när man är medvetslös. :)

Igår grillade vi på Schlosset med grabbarna. De bjöd på en supergod potatisgratäng - mmm. Axel dök också upp. De fyra skulle göra stan osäker. Jag och Isak gjorde vår lägenhet osäker istället. Det var jag som skedade Isak inatt och Grynet vägrade sluta sparka sin far i rumpan. Jävligt roligt, kan jag säga. Jag tror att Grynet är ett roligt barn.

Idag: Förbereda morgondagens arbete.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2008-04-20 17:05:25

Hehe, du menar väl att ni i fredags hade varit gifta i åtta månader, inte åtta år? ;)

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-04-20 17:55:56

Nog för att jag är dyskalkyliker, men såpass många siffror kan jag att jag fattar att ni inte har varit gifta i åtta år! OM ni har det, så har JAG varit medvetslös i sju år och fyra månader! Hahahahaha! Puss på dig pruttunge!

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-04-20 17:59:16

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Ja men va faaaaaaaaan. :) Åtta månader...

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-04-20 17:59:23

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Ja men va faaaaaaaaan. :) Åtta månader...

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2008-04-24 07:18:25

Du är strålande vacker som gravid, det hoppas jag att du också kan se? Men fan vad irre jag blir på folk som ska prata om vikt med gravida. Oj vad det INTE är det viktigaste just då, eller ever egentligen. (Och nä, jag är faktiskt inte bitter, jag lovar.)

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-04-24 18:13:01

Jo, jag blir också irriterad, faktiskt. För det mesta vet ju folk inget heller, typ hon som direkt tänkte att jag hade tränat hela graviditeten. Det har jag ju inte! Folk tror sig veta så mycket.

Jag hatar när när folk säger: "MEN OJ VAD STOR DU ÄR!" Det är ju trevligare när folk säger: "Men åh vad fin mage du har" eller något. Det är jobbigt att alla har rätt att kommentera ens kropp OCH tafsa på ens mage. Jag har inga jätteproblem med att bli klappad, men man kan ju fråga först om man inte känner mig väl.

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2008-04-24 19:44:58

Klart som fan att folk ska fråga, och om de inte gör det har man rätt att smälla till dem. Faktiskt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela