Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Sanningen om Jysk bäddjävel

Publicerad 2008-04-27 03:10:52 i Arg!,

Jo. Jag kanske inte sa det. I fredags kom sängen. Från Jysk bäddjävel. Den skulle alltså ha kommit tio dagar tidigare och allra allra senast (efter diverse hotelser) i tisdags. Den levererades med andra ord tre dagar efter allra allra senast och den hade förmodligen inte kommit än om jag inte hade ringt Jysk i onsdags. Jag berättade ett och annat för dem. Sanningar. Sanningen är ingen kär, som min morbror Kente brukade säga.

Linus på Jysk sa: "Öh. Sängen kom hit igår."
- Men varför har ni inte ringt då?
(Jysk skulle ringa mig när sängen var på plats så att vi snabbt kunde boka en passande tid för leverans.)
- Öh....
- Ni skulle ju ringa när sängen var framme. Ska jag ringa varje dag och kolla eller?
- Nä....
- Så ni har helt enkelt glömt eller skitit i att ringa?
- Ööööh.
- Okej, när kan sängen levereras då?
- Ja, alltså idag är det fullbokat.
- Oväntat hörru du.
- Men torsdag kan vi leverera den.
- Okej. I så fall före 10.00 eller efter 15.00.
- Ja, då får ni ett samtal när de (Jetpack?) är framme vid lägenheten.
- Tack för hjälpen!

Någon timme senare:
- Hej, det är Linus på Jysk.
- Hej.
- Jo, det har blivit något fel. Går det bra om vi kommer med sängen på fredag istället?
- Har jag något val?
- Nej, tyvärr inte.
-  Fan. Jaha. Då får ni komma tidigast 15.30.
- Okej, då bokar jag leverans av säng till dig klockan 15.30.
- Ja, gör det.

I fredags när jag kom in i arbetsrummet efter min sista lektion (15.00) hade jag ett missat samtal från ett okänt mobilnummer. Jag befarade att det hade med sängen att göra, så jag ringde därför upp.
- Hej, det här är någon från någonting (Jetpack?) Jag står härute med din säng.
- Men jag sa ju att ni inte skulle kunna komma förrän 15.30 tidigast. Jag är fortfarande på jobbet.
- Öh. Den tidsuppgiften har vi inte fått från Jysk.
- Nä, det hade jag ju kunnat räkna ut med en kritbit i anus. Men gå upp och kolla om min man är hemma. Han kanske har hunnit hem.

Lite senare ringde det igen.
- Jo, det är nog någon hemma. Men han dammsuger samtidigt som han spelar jättehög musik så han hör mig inte. Det poppas som fan därinne, alltså...

Efter många om och men fick jag och sängkillen kontakt med Isak, som kirrade biffen. Inatt sov jag en hel natt för första gången på fem veckor. 00.30-07.30. Ljuvligt. Vilken säng, alltså. Det kändes som att jag sov på hotell inatt. Gud så lyxigt. Skönt och stort och mysigt.

Linus på Jysk var trots allt snäll. Han ville faktiskt hjälpa mig, men han är ju bara människa. Sängen vi har köpt (inte Jysks billigaste, men en av de billigare) verkar väldigt väldigt bra och känns bekväm, men Jysk överlag går ändå fetbort.

God natt!

Kommentarer

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2008-04-27 17:21:24

Men fick ni ingen kompensation ALLS? Jävla sepe-jysk!

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-04-27 20:07:49

Men ÄNTLIGEN! Du har fått "ligga"! GRATTIS!

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-04-27 23:11:18

Hahaha. Nä. Syrran har inte fått sin soffa efter två och ett halvt år och ingen kompensation så det är nog kört. Plus att de sa cirkus två veckor och cirka två veckor kan ju vara vad fan som helst, har jag nu fått lära mig.

Postat av: Bek

Publicerad 2008-04-27 23:55:00

Vadå Jysk överlag? Det heter väl Jysk Bäddlager.

Postat av: Fredde

Publicerad 2008-04-28 20:12:27

Stackars er... :( Men let's face it. Jysk är sängföretagens Ryan Air. Skälet till att de kan varaså billiga är att de är så dåliga på så många sätt.

Postat av: Nina

Publicerad 2008-04-28 20:46:31

Jaajajajaaaa jag vill dricka kaffe och klämma mage =) Love you

Postat av: Idha

Publicerad 2008-04-28 23:36:40

Tur att sängen är bra på så många sätt, annars hade jag dödat Jysk!

Postat av: Dajje

Publicerad 2008-05-04 22:58:46

Rätt åt er som bor i Umeå. Jag betalade min säng förra tisdagen de ringde nu i måndags och sa att den kommit, sex dagar. Klart och betalt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela