Det här är sant. Jag har sagt det åt flera.

Så sayonara, nu är jag på väg.

Vi ska inte dö. Vi ska få barn

Publicerad 2008-04-14 15:24:37 i Polly,

Idag har jag klippt mig och färgat håret. Skönt att vara lite blondare när det är vår. Jag och Isak tog en fika på Rob's och lyckades diskutera oss fram till en massa som vi är överens om inför bebis ankomst. Schysst.

+ 7 kilo Karlsson mår annars bra. Igår träffade vi Barbro B och Svallet och insåg att det var på tok för länge sedan. Kan man HA roligare? (Chandler.) Nä. Och vi som inte ens var fulla. I alla fall inte jag. Vi fick en massa mamatidningar och ett mästarkryss. Så himla snällt så här i sjukskrivningstider! Dessutom fick vi ett roligt snäckkonstverk med en rolig symbolik. Vi kom fram till att BB och Svallet kan vara bäst i världen på gå-bort-presenter. Hur fan ska vi toppa det här? Grymt sköna typer, hur som helst. Dessutom luktar de fantastiskt gott, båda två.

Ikväll är jag bjuden på middag. Britta och Peter - thanks! Isak ska jobba. Inte kul. I veckan kommer nog dubbelsängen. Just nu sover vi på varsin madrass på golvet för vi har skruvat isär vår gamla 120:a. Det är ganska mysigt. Det känns som att man sover över hos någon. Och man kan ju inte annat än tänka på Stefan Sundström:


Amors pilar
föll som regn
över en smal madrass.
Du hade ingen säng.
Det är klart att vi låg kvar
och det är klart att det blev barn.
Nu har vi dubbelsäng
och ingen tid att ligga kvar.



Tips till våra vänner när vi har fått Grynet:
- Kom och hälsa på varje gång ni är på stan eller ring så vi kan komma ned för en fika. Ni behöver inte ringa jättelångt i förväg. Om det inte passar kan ju en av oss komma. Annars tackar vi nej. Vi har inte dött, liksom.
- Kom gärna förbi! Kom så ofta ni vill! Men ta med eget fika första två månaderna. Vi lär ha besök ganska ofta i början.
- Ring när ni ska hitta på grejer. En av oss kan ju hänga med så länge den andra är ledig och kan passa Grynet. Vi ska verkligen se till att inte bli föräldrar som bara sitter och ugglar med varandra, vi ska vara generösa med att låta varandra göra saker utan varandra. Ibland vill vi så klart familjemysa också, men då säger vi till.
- Ja, det är klart att vi kommer att vilja ha barnpassning. Kanske inte så ofta i början, men senare. Det finns bröstpumpar och nappflaskor. :)
- Så länge bebisen inte går/springer är den skitenkel att ta med sig nästan var som helst där det inte är för högljutt. Vi kan alltså komma och hälsa på, vi har inte blivit lama.

Detta kom jag och Isak idag fram till på Rob's café, ÅC. Tänk vad effektiva vi kan vara.

Kommentarer

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-04-14 21:28:01

Jamen ni fattar väl hur kul det är för oss att träffa er när det känns som om vi träffar oss själva för sådär 30 år sen! Egoister? Nä, ligister! Hahahahaha!!!
Ang. tips till oss alla sen Grynet kommit ned:
Nej, vi tänker inte vara barnvakter. Bara om Isak behöver omvårdnad, då ställer vi upp.
Uppumpning av bröst är inte aktuellt. Det räcker bra som det är. Svallet tycker heller
inte att nappflaska är något bra alternativ. Han vill ha riktiga grejjer!
Vi kommer inte förbi hos er förrän ca:2 månader efter Grynets födelse. Då behöver vi inte ta matsäck med oss utan blir uppassade av er hela tiden.
Så länge bebisen inte går eller kryper är ni välkomna till oss. Sen blir det ett uppehåll i besökandet fram tills han/hon är myndig. Då vi anser att dylika går att ha i möblerade rum. Undantag göres under denna tid om barnet fasthakas i kort lina nere vid staketet.
Ja, jädrarnsch va bra allting ska bli!
Puss på er och ta vara på alla ögonblick! Dom kommer inte tillbaka!

Postat av: Barbro Binda

Publicerad 2008-04-15 08:39:23

Men så konstigt! Det syns inte att jag har lämnat en kommentar. Är jag censurerad?

Postat av: Idha Karlsson

Publicerad 2008-04-15 09:46:07

Hahahahahahaha, du är fan i mig inte klok! :)

Postat av: Nina

Publicerad 2008-04-15 10:12:35

Gumman min! Jag är en liten velig sak men lyssnar på mitt hjärta måtte jag ju göra =) Känns skönt att veta vad jag vill bli iaf. Längtar efter er. PUSS

Postat av: Teas mamma

Publicerad 2008-04-24 07:13:11

Vi är barnvakter när som fucking helst, I tell you! Och Tea har ju inte varit nära döden än så jag hoppas ni litar på oss.

Men första månaden kommer ingen av oss att dyka upp på överraskningsvisit - man vet aldrig riktigt hur man kommer att känna sig första tiden eller hur bebisen mår, och då kan glada vänner i tamburen få en att vilja grina ihjäl sig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela